כתב נושא: אני הקדוש ברוך הוא, ודאי, אני היא השכינה.  (נקרא 3633 פעמים)

מנותק נסין

  • Full Member
  • ***
  • הודעות: 143
    • ראה פרופיל
נתחיל מאות ו'
תיקוני הזוהר תיקון כג' אות ו' ועוד קב״ה וכו׳. ועוד, הקדוש ברוך הוא מקומו העולם, ומלאכים לא יודעים, ושואלים איה מקום כבודו להעריצו, ומצאנו אותו בגימטריא מקום נוטריקו״ן כמו זה. י׳ עשר פעמים, מאה. ה׳ חמש פעמים, עשרים וחמש. ו' שש פעמים, שלושים ושש. ה׳ חמש פעמים עשרים וחמש. בגימטריה מקום. ועליו אמרו המלאכים ברוך כבוד י״י ממקומו. יש בגימטריאות אחרות שאין להן חשבון. מפני שהם פרפראות לחכמה שאין לה סוף. תמורות אלו אלפביתות כגון כוז״ו במוכס״ז כוז״ו, שהם תמורות יהו״ה אלהינ״ו יהו״ה. ויש תמורות אחרות מכמה מינים.

תיקוני הזוהר תיקון כג' אות ז' אמר רבי אלעזר וכו׳. והרי כתוב אני י-י לא שניתי. אמר לו, בני, אוי לבני העולם שהם אטומי לב, שחושבים שיודעים ולא יודעים. ודאי, אני היא השכינה, זה הוא שכתוב ויסרתי אתכם אף אני. היא לא משתנה ואינה תמורה ממנו באחר. והוא לא משתנה ולא מסתתר ממנה. אבל אל הרשעים משתנה הקב״ה ומסתתר מהם, זה הוא שכתוב אסתירה פני מהם אראה מה אחריתם, ולמה, בגלל כי דור תהפוכות המה בנים לא אמון בם.

אין דבקות/השגה בקב"ה, מצד שווי צורה לשפחה, אלה רק מצד שווי צורה לשכינה, היא כלל נשמות ישראל שהם באחדות.

מנותק נסין

  • Full Member
  • ***
  • הודעות: 143
    • ראה פרופיל
תלמוד עשר הספירות כרך א' פרק א'
הסתכלות פנימית
פרק א'- אין דבר בכל המציאות שלא יהיה כלול בא"ס
המושגים ההפוכים אצלנו כלולים בו ית'
בסוד אחד יחיד ומיוחד
א) דע שאין לך שום מהות של ישות בעולם, הן מן המוחשות אל החושים שלנו, והן מן המושכלות בעין השכל שלנו, שאינו כלול בבורא ית', דהא כולם נמשכין לנו הימנו ית', וכלום יש לך נותן מה שלא יהיה בו, וענין זה כבר מבואר היטב בספרים, אמנם צריך להבין, שאותם המושגים, שהם נפרדים אצלנו, או הפוכים, עד"מ מושג החכמה נבחן בהפרש מן מושג המתיקות, שהחכמה והמתיקות ב' מושגים נבדלים הן זו מזו, וכן מושג הפועל, הוא ודאי בהפרש מן מושג הפעולה, שהפועל ופעולתו בהכרח ב' מושגים נבדלים זה מזה, ומכ"ש המושגים ההפוכים, וכמו המתיקות והמרירות וכדומה, הן נבחנות ודאי כל אחת לעצמה, אמנם אצלו ית', יהיו החכמה והתענוג, ומתיקות, וחריפות, ופעולה, ופועל, וכדומה מן הצורות המשונות וההפוכות, כל זה כלול כאחד באורו הפשוט, בלי שום הכר והבדל ביניהם כלל, אלא במושג אחד יחיד ומיוחד:
אחד, מורה שהוא בהשואה אחת.
יחיד, מורה על הנמשך הימנו, שגם כל אלו הריבויים המה אצלו ית' בצורת יחיד כמו עצמותו ית'. ומיוחד, מורה הגם שהוא פועל ריבוי הפעולות, אמנם כח אחד פועל כל אלה, וכולן חוזרות ושבות ומתיחדות בצורת יחיד, שהצורה היחידה הזו, בולעת כל הצורות המתראות בפעולותיו, והוא ענין דק מאד, ולאו כל מוחא סביל דא.
וכן פי' לנו הרמב"ן ז"ל, על ענין אחדותו ית' בסוד אחד, יחיד ומיוחד, וזה לשונו, בפירושו על ספר יצירה פ"א מ"ז, יש הפרש מן אחד, ויחיד, ומיוחד: שם המתפרש, כשהוא מתיחד לפעול בכח אחד, נקרא מיוחד. וכשהוא מתחלק לפעול פעולתו, כל חלק שממנו, נקרא יחיד. וכשהוא בהשואה אחת נקרא אחד, ע"כ לשונו הזך. פירוש, מתיחד לפעול בכח אחד, רצונו לומר שפועל להיטיב כראוי ליחודו. ואין שינוי בפעולותיו. וכשהוא מתחלק לפעול פעולתו, דהיינו שפעולותיו משונות זו מזו, ונראה ח"ו כפועל טוב ופועל רע, אז נקרא יחיד מפני שלכל פעולותיו המשונות יש להן תוצאה יחידה, להיטיב. ונמצא שהוא יחיד בכל פעולה ופעולה ואינו משתנה ע"י פעולותיו המשונות. וכשהוא בהשואה אחת נקרא אחד  כלומר אחד מורה על עצמותו יתברך שאצלו כל מיני ההפכים הם בהשואה אחת. כמ"ש לעיל. וכמ"ש הרמב"ם ז"ל שאצלו היודע והידוע והמדע אחד הם. כי מאד גבהו מחשבותיו ממחשבותינו ודרכיו מדרכינו.

   


מנותק נסין

  • Full Member
  • ***
  • הודעות: 143
    • ראה פרופיל
תיקוני הזוהר תיקון כג' אות ז' אמר רבי אלעזר וכו׳. והרי כתוב אני י-י לא שניתי. אמר לו, בני, אוי לבני העולם שהם אטומי לב, שחושבים שיודעים ולא יודעים. ודאי, אני היא השכינה, זה הוא שכתוב ויסרתי אתכם אף אני. היא לא משתנה ואינה תמורה ממנו באחר. והוא לא משתנה ולא מסתתר ממנה. אבל אל הרשעים משתנה הקב״ה ומסתתר מהם, זה הוא שכתוב אסתירה פני מהם אראה מה אחריתם, ולמה, בגלל כי דור תהפוכות המה בנים לא אמון בם.

אמר רבי אלעזר וכו׳. והרי כתוב אני י-י לא שניתי. אמר לו, בני, אוי לבני עולם שהם אטומי לב,ללא קו ימין, ולכן גם ללא קו אמצעישחושבים שיודעים ולא יודעים. ודאי, אני היא השכינה, זה הוא שכתוב ויסרתי אתכם אף אני. היאהשכינהלא משתנה ואין היא תמורהלבוש/הסתרממנו באחר. והואהקב"הלא משתנה ולא מסתתר ממנהומהאחוזים בשכינה. אבל לגבי הרשעיםהאחוזים ברצל"ק לעצמו המפרידמשתנה הקב״ה ומסתתר מהם, זה הוא שכתוב אסתירה פני מהם אראה מה אחריתם, ומדוע, מפני כי דור תהפוכותשנתהפכה עליהם הבנתם בתורההמה בנים לא אמון בםאין אמונה/בהבנתם בתורה

הקב"ה לא מסתתר/אין בו שינוי, הכל תלוי במידת אחיזת הרצל"ק באדם.
יש כאן מבנה מחשבה שונה מזה שאנו מורגלים בו, שרכשנו/קנינו טיפין טיפין בזעת אפינו/ביגיעה שלנו בהקדמה
   
אות כא'"שלא היה צריך כלל לברוא משהו יותר מהרצון לקבל הזה" כלומר הרצון לקבל פועל בנברא להשגת גדלות הרצון לקבל עד השגת רצון לקבל על מנת להשפיע, ולא להסתפק ברצון קטן כמו הרצון לקבל לעצמו.