כתב נושא: הקדמה לספר הזהר  (נקרא 31242 פעמים)

מנותק איל

  • Full Member
  • ***
  • הודעות: 216
    • ראה פרופיל
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #90 ב- : March 18, 2020, 22:40 »
התכלית מצד הבורא היא להנות לנבראיו, כדי לקבל את אותה הטבה הם צריכים להגיע לדרגת הרצון בבחינה הד' שהיא דרגת האדם.

מנותק איל

  • Full Member
  • ***
  • הודעות: 216
    • ראה פרופיל
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #91 ב- : March 18, 2020, 22:59 »
מ) ויודע אני, שאין דבר זה מקובל כלל על דעת חלק מן הפילוסופים, ואינם יכולים להסכים, אשר אדם השפל והאפסי בעיניהם, יהיה המרכז של כל הבריאה הגדולה והנשאה. אבל הם דומים, כאותה התולעת שנולדה תוך הצנון, והיא יושבת שם וחושבת, שכל עולמו של הקב"ה הוא כל כך מר, וכל כך חשוך, וכל כך קטן, כמדת הצנון שהיא נולדה בו. אבל ברגע שבקעה את קליפת הצנון, וחוטפת מבט מבחוץ לצנון, היא תמהה, ואומרת, אני חשבתי שכל העולם הוא כמדת הצנון שנולדתי בו, ועתה אני רואה לפני עולם גדול נאור אדיר ויפה להפליא. כן אותם המשוקעים בקליפת הרצון לקבל שלהם שבה נולדו, ולא ניסו לקבל התבלין המיוחדים, שהם תורה ומצות מעשיות, המסוגלות לבקוע קליפה קשה הזו, ולהפכה לרצון להשפיע נ"ר ליוצרו, ודאי הוא, שהם מוכרחים להחליט על אפסותם וריקנותם כמו שהם באמת, ולא יוכלו להעלות על הדעת שכל המציאות הגדולה הזו לא נבראה אלא בשבילם. אכן אם היו עוסקים בתורה ומצות להשפיע נחת רוח ליוצרם בכל הטהרה הנאותה, ויבואו לבקוע קליפת הרצון לקבל שנולדו בה, ויקבלו הרצון להשפיע, הלא תיכף היו עיניהם נפתחות, לראות ולהשיג את עצמם ואת כל המדרגות של החכמה והתבונה והדעת הבהירה, החמודות והנעימות עד לכלות נפש, שהוכנו להם בעולמות הרוחניים, ואז היו אומרים בעצמם מה שאמרו חז"ל, אורח טוב מה הוא אומר, כל מה שטרח בעל הבית לא טרח אלא בשבילי.


האדם הוא מרכז הבריאה, כל עוד הוא משוקע באהבה עצמית אין הוא רואה את גודלה האדיר ותפארתה, ורק כאשר ילמד לשמה וישיג את התבלין יגיע לשיווי הצורה עם הבורא ויגיע לפקיחת עיניים ויגלה את העולם הרוחני הרחב הנאור והגדול והטוב.

נסין

  • אורח
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #92 ב- : March 22, 2020, 17:16 »
אות מ
"ויבואו לבקוע קליפת הרצון לקבל שנולדו בה, ויקבלו הרצון להשפיע, הלא תיכף היו עיניהם נפתחות, לראות ולהשיג את עצמם" לראות ולהשיג את עצמם, שהם חלק משלם. רומז שהרצון להשפיע מובנו שמרגיש עצמו חלק מכלל הנשמות/נשמה אחת.

נסין

  • אורח
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #93 ב- : March 23, 2020, 15:52 »
מא) ועדיין נשאר לבאר, סוף סוף למה לו לאדם כל אלו עולמות העליונים שברא ית' בשבילו, ואיזה צורך יש לו לאדם בהם.
וצריך שתדע שמציאות כל העולמות נחלקת לה' עולמות בדרך כלל. ונקראים: א) אדם קדמון, ב) אצילות, ג) בריאה, ד) יצירה, ה) עשיה. אמנם בכל אחד מהם יש פרטים עד אין קץ. והם בחינת ה' הספירות כח"ב תו"מ. כי עולם א"ק הוא כתר, ועולם האצילות הוא חכמה, ועולם הבריאה הוא בינה, ועולם היצירה הוא תפארת, ועולם העשיה הוא מלכות. והאורות המלובשים באלו ה' עולמות נקראים יחנר"נ, שאור היחידה מאיר בעולם אדם קדמון. ואור החיה בעולם אצילות. ואור הנשמה בעולם הבריאה. ואור הרוח בעולם היצירה. אור הנפש בעולם עשיה. וכל אלו העולמות וכל אשר בהם, נכללים בהשם הקדוש י"ה ו"ה וקוצו של יוד. כי עולם הא' שהוא א"ק אין לנו תפיסה בו, וע"כ מרומז רק בקוצו של יוד של השם, וע"כ אין אנו מדברים ממנו, ואנו מזכירים תמיד רק ד' עולמות אבי"ע. והי' היא עולם אצילות וה' עולם הבריאה, ו' עולם היצירה, ה' תתאה היא עולם עשיה.



"וצריך שתדע שמציאות כל העולמות נחלקת לה' עולמות בדרך כלל" עולמות מלשון העלם, מידת ההסתר בא נמצא האדם, לפי אחיזת הרצון לקבל בו. "והם בחינת ה' הספירות כח"ב תו"מ"(כתר חכמה בינה תפארת מלכות)ספירות מלשון ספירייות/אבן ספיר מידת השקיפות/הזכות/נקיות מרצון לקבל לעצמו, ככול שהרצון לקבל אוחז בו יותר כך נבחן לעכור/בהעלם גדול יותר. "והאורות המלובשים באלו ה' עולמות נקראים יחנר"נ"(יחידה חיה נשמה רוח נפש)כאשר האדם משיג מדרגת נפש מעולם עשיה דקדושה נבחן שהחל לתקן הרצון לקבל וכו'. "וכל אלו העולמות וכל אשר בהם, נכללים בהשם הקדוש י"ה ו"ה וקוצו של יוד. כי עולם הא' שהוא א"ק אין לנו תפיסה בו, וע"כ מרומז רק בקוצו של יוד של השם, וע"כ אין אנו מדברים ממנו," מקוצו העליון של י כי אין לנו השגה בעולם אדם קדמון..."ה' תתאה היא עולם עשיה ה תחתונה בשם היא עולם עשיה.

מנותק איל

  • Full Member
  • ***
  • הודעות: 216
    • ראה פרופיל
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #94 ב- : March 25, 2020, 01:34 »
מסביר לנו באות מא' על מבנה העולמות והאורות המלובשים בהם, 5 עולמות ו 5 האורות, מסביר שאין לנו השגה בעולם אדם קדמון ולכן מבחינתנו יש השגה של 4 עולמות אביע.

מב) והנה נתבארו ה' עולמות שהם כוללים כל המציאות הרוחנית הנמשכת מא"ס ב"ה עד עוה"ז. אמנם הם כלולים זה מזה, ויש בכל עולם מהם כללות ה' העולמות, כנ"ל. ה' ספירות כח"ב תו"מ, שבהן מלובשים ה' אורות נרנח"י, שהן כנגד ה' העולמות, כנ"ל. ומלבד ה' הספירות כח"ב תו"מ שבכל עולם ועולם יש גם ד' בחינות דצח"מ רוחניים אשר נשמת האדם היא בחינת מדבר אשר שם, ובחינות ה חי הן המלאכים שבאותו עולם, ובחינות ה צומח נקראות בשם לבושים, ובחינות ה דומם נקראות בשם היכלות. ונבחנות כמלבישות זו את זו. כי בחינת המדבר, שהיא נשמות בני אדם מלבישות על ה' ספירות כח"ב תו"מ, שהן אלקיות שבאותו עולם (וענין י' הספירות שהן אלקיות יתבאר להלן בהמבוא לספר הזוהר). ובחינות החי שהן המלאכים, מלבישות על הנשמות, והצומח שהם הלבושים, מלבישים על המלאכים, ובחינות הדומם שהן היכלות, מסבבות על כולם. וענין ההתלבשות הזו משוערת, בענין שהם משמשים זה לזה ומתפתחים זה מזה, כעין שבארנו בדצח"מ הגשמיים שבעוה"ז (לעיל אות ל"ה­-ל"ח), וכמו שאמרנו שם שג' הבחינות דומם צומח חי לא יצאו בשביל עצמם, אלא רק שתוכל הבחי"ד להתפתח ולהתעלות על ידיהן, שהיא מין האדם. וע"כ אין תפקידן אלא לשמש את האדם ולהועילו. כן הוא בכל העולמות הרוחניים, אשר הג' בחינות דומם צומח וחי אשר שם, לא יצאו שם, אלא כדי לשמש ולהועיל את בחינת המדבר אשר שם, שהיא נשמת האדם. ע"כ נבחן, שכולם מלבישים על נשמת האדם. שפירושו, לתועלתו.


כל העולמות ומה שבהם: " ובחינות החי שהן המלאכים, מלבישות על הנשמות, והצומח שהם הלבושים, מלבישים על המלאכים, ובחינות הדומם שהן היכלות, מסבבות על כולם." נועדו לתועלת האדם. דומם, צומח, וחי נועדו לשמש את האדם כדי להשיג את תכליתו הן בעולם הזה והן בכל העולמות הרוחניים.



נסין

  • אורח
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #95 ב- : March 27, 2020, 16:21 »
אות מב
"והנה נתבארו ה' עולמות שהם כוללים כל המציאות הרוחנית הנמשכת מא"ס ב"ה" א"ס ב"ה-אין סוף ברוך הוא, הסביר באות יג  http://torathahibur.co.il/HakvutzaHamehuberet/index.php?topic=84.msg153#msg153
מחשבת הבריאה במצב ה א' בה מלכות ב א"ס ב"ה היא "הרצון לקבל שבנשמות כבר קבל כל תיקונו בשלימות. ונתהפך להיות השפעה טהורה" וכאן מדבר מ "מצב ב', הוא מציאותן(הנשמות)בבחינת שתא אלפי שני" ראה אות יד http://torathahibur.co.il/HakvutzaHamehuberet/index.php?topic=84.msg154#msg154
השתלשלות מחשבת הבריאה "מא"ס ב"ה עד עוה"ז" ב ה' העולמות "כלולים זה מזה, ויש בכל עולם מהם כללות ה' העולמות, כנ"ל. ה' ספירות כח"ב תו"מ" למשל בעולם אצילות יש מציאות בחינת ה' העולמות א"ק ואבי"ע וכו'. ו ה' ספירות כח"ב תו"מ הם כלים/רצון לקבל המתרחקים מדבקות בהשפעה עד לרצון לקבל לעצמו בעוה"ז(בעולם הזה)מתחת/מסובב מעולם עשיה דקדושה. האורות מלובשים בספירות "שבהן מלובשים  ה' אורות נרנח"י, שהן כנגד ה' העולמות" ספירות כח"ב תו"מ הם כלים לאורות(רצונות לקדושה באדם), אור נפש לכלי מלכות, אור הרוח לכלי תפארת, אור נשמה לכלי בינה, אור חיה לכלי חכמה, אור יחידה לכלי כתר. וגם אור נפש בכלי מלכות כנגד עולם עשיה. ובעולם העשיה עצמו ה' אורות וה' כלים, וכו' על דרך זו בכל כאמרו "אמנם הם כלולים זה מזה".                  "בכל עולם ועולם יש גם ד' בחינות דצח"מ רוחניים" הם מדרגות התפתחות האדם "אשר נשמת האדם היא בחינת מדבר אשר שם, ובחינות ה חי הן המלאכים שבאותו עולם, ובחינות ה צומח נקראות בשם לבושים, ובחינות ה דומם נקראות בשם היכלות. ונבחנות כמלבישות זו את זו כי בחינת המדבר, שהיא נשמות בני אדם מלבישות על ה' ספירות כח"ב תו"מ, שהן אלקיות שבאותו עולם ובחינות החי שהן המלאכים, מלבישות על הנשמות, והצומח שהם הלבושים, מלבישים על המלאכים, ובחינות הדומם שהן היכלות, מסבבות על כולם. וענין ההתלבשות הזו משוערת, בענין שהם משמשים זה לזה ומתפתחים זה מזה, כעין שבארנו בדצח"מ הגשמיים שבעוה"ז(לעיל אות ל"ה-ל"ח)" המהלכים/כוחות הסביבה/הרצון לקבל הפועלים על האדם להוצאת מחשבת הבריאה לפועל. "וכמו שאמרנו שם שג' הבחינות דומם צומח חי לא יצאו בשביל עצמם, אלא רק שתוכל הבחי"ד להתפתח ולהתעלות על ידיהן, שהיא מין האדם." הבחי"ד/הבחינה ד היא גדלות הרצון לקבל, ב מין האדם שיכול לתקן הרצון לקבל לרצון לקבל על מנת להשפיע "וע"כ אין תפקידן" של הבחינות דומם צומח חי "אלא לשמש את האדם ולהועילו" לפעול באדם עד להוציא מחשבת הבריאה לפועל "כן הוא בכל העולמות הרוחניים, אשר הג' בחינות דומם צומח וחי אשר שם, לא יצאו שם, אלא כדי לשמש ולהועיל את בחינת המדבר אשר שם, שהיא נשמת האדם. ע"כ נבחן, שכולם מלבישים על נשמת האדם. שפירושו, לתועלתו."

מנותק איל

  • Full Member
  • ***
  • הודעות: 216
    • ראה פרופיל
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #96 ב- : March 29, 2020, 04:03 »
תודה נסין  thb-pray2

נסין

  • אורח
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #97 ב- : March 31, 2020, 16:10 »
מג) והנה האדם בעת שנולד, יש לו תכף בחינת נפש דקדושה, ולא נפש ממש, אלא בחינת אחורים של הנפש, שפירושו בחינה אחרונה שלה, המכונה, מפאת קטנותה, בשם נקודה. והיא מלובשת בלב האדם, כלומר בבחינת רצון לקבל שבו, המתגלה בעיקרו בלבו של אדם. ודע הכלל הזה, שכל הנוהג בכלל המציאות כולו, נוהג בכל עולם, ואפילו בכל חלק קטן שאך אפשר להפרט, שיש באותו עולם. באופן, כמו שיש ה' עולמות בכלל המציאות, שהם ה' ספירות כח"ב תו"מ כנ"ל, כן יש ה' ספירות כח"ב תו"מ בכל עולם ועולם. וכן יש ה' ספירות בכל חלק קטן שבאותו עולם. והנה אמרנו, שעוה"ז נחלק על דצח"מ, והם כנגד ד' הספירות חו"ב תו"מ: כי דומם נגד מלכות, וצומח נגד תפארת, וחי נגד בינה, ומדבר נגד חכמה, והשורש של כולם הוא נגד כתר. אמנם, כאמור, שאפילו פרט אחד מכל מין ומין שבדצח"מ, יש בו ג"כ ד' בחינות דצח"מ. באופן שגם בפרט אחד שבמין המדבר, דהיינו אפילו באדם אחד יש בו ג"כ דצח"מ, שהם ד' חלקי הרצון לקבל שבו, שבהם מלובשת הנקודה מן הנפש דקדושה.

"והנה האדם בעת שנולד, יש לו תכף בחינת נפש דקדושה, ולא נפש ממש, אלא בחינת אחורים של הנפש, שפירושו בחינה אחרונה שלה, המכונה, מפאת קטנותה, בשם נקודה". באות ל' https://torathahibur.co.il/HakvutzaHamehuberet/index.php?topic=84.msg190#msg190 מוסבר(חלוקה ב)שמשיג "רצון לקבל רוחניות" בתחילה בלקבל לעצמו ורצון זה יעורר בלבו ההבנה שרוחניות מהותה השפעה לזולת, וזו תחילת פעולתה של הנקודה שבלב/ברצון לקבל. כאמרו כאן "והיא מלובשת בלב האדם, כלומר בבחינת רצון לקבל שבו, המתגלה בעיקרו בלבו של אדם."

"ודע הכלל הזה, שכל הנוהג בכלל המציאות כולו, נוהג בכל עולם, ואפילו בכל חלק קטן שאך אפשר להפרט".............."אפילו באדם אחד יש בו ג"כ דצח"מ, שהם ד' חלקי הרצון לקבל שבו, שבהם מלובשת הנקודה מן הנפש דקדושה" השתלשלות העולמות ממחשבת הבריאה/כתר/שורש, בהכרח כוללת בתוכה כל המציאות שתצא ממנה מלמעלה למטה/מהרצון להשפיע עד הרצון לקבל/מלכות/בחי"ד.

מנותק איל

  • Full Member
  • ***
  • הודעות: 216
    • ראה פרופיל
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #98 ב- : April 01, 2020, 06:36 »
האדם נולד עם תחילת הרצון הרוחני, שזה נקרא נקודה שבלב שזה תחילת הרצון לקבל המכוון לרוחניות שהוא במצב אחוריים של דרגת הנפש.

מד) ומטרם י"ג שנה לא יצויר שום גילוי אל הנקודה שבלבו. אלא לאחר י"ג שנה, כשמתחיל לעסוק בתורה ומצות, ואפילו בלי שום כונה, דהיינו בלי אהבה ויראה, כראוי למשמש את המלך, גם אפילו שלא לשמה, מתחילה הנקודה שבלבו להתגדל ולהראות פעולתה. כי מצות אינן צריכות כונה, ואפילו המעשים בלי כונה מסוגלים לטהר את הרצון לקבל שלו. אלא רק בשיעור דרגה הא' שבו, המכונה דומם. ובשיעור שמטהר חלק הדומם של הרצון לקבל, בשיעור הזה הוא הולך ובונה את התרי"ג אברים של הנקודה שבלב שהיא הדומם דנפש דקדושה. וכשנשלם בכל תרי"ג מצוות, מבחינת המעשה, נשלמו בזה כל תרי"ג אברים של הנקודה שבלב, שהיא הדומם דנפש דקדושה, שרמ"ח איבריה הרוחניים נבנים ע"י קיום רמ"ח מצות עשה, ושס"ה גידיה הרוחניים נבנים ע"י קיום שס"ה מצות לא תעשה. עד שנעשית לפרצוף שלם דנפש דקדושה ואז הנפש עולה ומלבשת את ספירת המלכות, אשר בעולם עשיה הרוחני. וכל פרטי דומם צומח חי הרוחניים שבעולם ההוא, הנמצאים כנגד ספירת המלכות ההיא דעשיה, משמשים ומסייעים את פרצוף הנפש דאדם שעלה שם דהיינו בשיעור שהנפש משכלת אותם, שהמושכלות ההן נעשות לה מזון רוחני, הנותן לה כח להתרבות ולהתגדל עד שתוכל להמשיך אור ספירת המלכות דעשיה בכל השלמות הרצויה ולהאיר בגוף האדם. ואור השלם ההוא מסייע לו לאדם להוסיף יגיעה בתורה ומצות, ולקבל יתר המדרגות. וכמו שאמרנו, שתכף עם לידת גופו של האדם נולדה ומתלבשת בו נקודה מאור הנפש, כן כאן, כשנולד לו פרצוף הנפש דקדושה, נולדת עמה גם נקודה ממדרגה העליונה ממנה, דהיינו בחינת אחרונה מאור הרוח דעשיה, המתלבשת בפנימיות פרצוף הנפש, וכך הוא הדרך בכל המדרגות, שכל מדרגה שנולדה, יוצאת בה תכף בחינה אחרונה ממדרגה העליונה אליה. כי זה כל הקשר בין עליון לתחתון עד רום המעלות. וכך בסגולת נקודה זו שיש בה מעליונה, היא נעשית מסוגלת לעלות למדרגה העליונה ואכמ"ל.


בכל פעם שהאדם עולה למדרגה עליונה, מתגלה לו נקודה של רצון שהיא האחוריים של רצון ממדרגה יותר עליונה, ובעזרתה הוא יכול לעלות לדרגה העליונה הבאה.

מנותק תלמיד455

  • Jr. Member
  • **
  • הודעות: 70
  • חכמת הקבלה
    • ראה פרופיל
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #99 ב- : April 01, 2020, 09:34 »
תודה רבה לכם חברים אני אתכם בלימוד, רק בצורה שקטה.
נסין ואיל היקרים אני קורא את דבריכם ומתפעל מנקודות המבט שלכם,
מרגיש בתור לומד שיכול להפיק תועלת מההבנות שלכם!

נסין

  • אורח
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #100 ב- : April 02, 2020, 14:44 »
אות מד
"מטרם י"ג שנה לא יצויר שום גילוי אל הנקודה שבלבו. אלא לאחר י"ג שנה" כמבואר באות ל' ובאות יא' יג שנים זו מדרגה/שלב בהתפתחות.
"כי מצות אינן צריכות כונה, ואפילו המעשים בלי כונה מסוגלים לטהר את הרצון לקבל שלו." לטהר על ידי מצוות מעשיות, או ע"י היסורים/הרצון/החיסרון לצוותא/לחיבור, בלי כוונה להשפיע/"אפילו שלא לשמה, מתחילה הנקודה שבלבו להתגדל ולהראות פעולתה" להרגיש את עצמו שהוא חלק משלם "אלא רק בשיעור דרגה הא' שבו, המכונה דומם. ובשיעור שמטהר חלק הדומם של הרצון לקבל, בשיעור הזה הוא הולך ובונה את התרי"ג אברים של הנקודה שבלב שהיא הדומם דנפש דקדושה".............."עד שנעשית לפרצוף שלם דנפש דקדושה ואז הנפש עולה ומלבשת את ספירת המלכות, אשר בעולם עשיה הרוחני."  באות כג https://torathahibur.co.il/HakvutzaHamehuberet/index.php?topic=84.msg178#msg178 מזכיר עניין לבושי אור חוזר,
(הנברא שאינו מוכן לקבל ההנאה בלקבל לעצמו, נבחן שדוחה טובתו ומוכן לקבל הנאה רק ברצון/כלי להשפעה, לזולתו/לבורא. פעולה זו נבחנת לראש הפרצוף דקדושה, ובכך יוצר לעצמו גוף/רצון חדש. ונמצא שיש כאן ראש, מבחינת תכנון בראש/מחשבה. תוך, שמקבל על כלי/רצון להשפיע בלבד, וסוף, מה שלא מקבל ברצון לקבל לעצמו שהוא טבע הנברא ממקורו. ראש תוך סוף אלו נקראים פרצוף דקדושה. אברים, חלקי הגוף/הרצון לקבל שטיהר.)

"וכל פרטי דומם צומח חי הרוחניים שבעולם ההוא" דומם צומח חי - ג' מיני רצונות המצוים על פי רוב בכל מין האדם(אות כב)לאחר תיקונם להשפעה "הנמצאים כנגד ספירת המלכות ההיא דעשיה, משמשים ומסייעים את פרצוף הנפש דאדם שעלה שם דהיינו בשיעור שהנפש משכלת אותם," כנזכר באות כא ואות כד המושכלות/הלמוד בכח הרצון לקבל שבה הובילו את הנפש להשיג מדרגות דקדושה "שהמושכלות ההן נעשות לה מזון רוחני, הנותן לה כח להתרבות ולהתגדל עד שתוכל להמשיך אור ספירת המלכות דעשיה בכל השלמות הרצויה ולהאיר בגוף האדם . ואור השלם" אור נפש דעשיה "ההוא מסייע לו לאדם להוסיף יגיעה בתורה ומצות, ולקבל יתר המדרגות."
"וכמו שאמרנו, שתכף עם לידת גופו של האדם נולדה ומתלבשת בו נקודה מאור הנפש, כן כאן, כשנולד לו פרצוף הנפש דקדושה, נולדת עמה גם נקודה ממדרגה העליונה ממנה, דהיינו בחינת אחרונה מאור הרוח דעשיה, המתלבשת בפנימיות פרצוף הנפש" אור הנפש בכלי מלכות דעשיה יש בו שווי צורה למלכות/נקודה מאור הרוח דעשיה "וכך הוא הדרך בכל המדרגות, שכל מדרגה שנולדה, יוצאת בה תכף בחינה אחרונה ממדרגה העליונה אליה. כי זה כל הקשר בין עליון לתחתון עד רום המעלות. וכך בסגולת נקודה זו שיש בה מעליונה, היא נעשית מסוגלת לעלות למדרגה העליונה ואכמ"ל."
ואכמ"ל ואין כאן מה להוסיף.
« עריכה אחרונה: April 17, 2020, 15:41 על ידי נסין »

נסין

  • אורח
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #101 ב- : April 03, 2020, 12:57 »
מה) ואור הנפש הזה מכונה בשם אור הדומם דקדושה דעולם עשיה. והוא להיותו מכוון נגד הטהרה של חלק הדומם מהרצון לקבל שבגוף האדם כנ"ל. וכן פעולת הארתה ברוחניות דומה לבחי' מין הדומם שבגשמיות, שנתבאר לעיל (אות ל"ה) שאין לו תנועה פרטית לחלקיו אלא רק תנועה כוללת מקיפה לכל הפרטים בשוה, כן האור של פרצוף הנפש דעשיה, אע"פ שיש בו תרי"ג אברים, שהם תרי"ג מיני שינוי צורות בדרכי קבלת השפע, מ"מ אינם נכרים בו אלו השינוים, אלא רק אור כולל שפעולתו מקיפה את כולם בשוה, בלי הכר הפרטים שבו.

"ואור הנפש הזה מכונה בשם אור הדומם דקדושה דעולם עשיה. והוא להיותו מכוון נגד הטהרה של חלק הדומם מהרצון לקבל שבגוף האדם כנ"ל" מצב זה תואם לחלוקה ב' המוסבר ב אות ל' https://torathahibur.co.il/HakvutzaHamehuberet/index.php?topic=84.msg190#msg190
חלוקה ב' מתוך ד החלוקות באות כט' "ותדע, שעבודתנו במשך ע' שנותינו מתחלקת לד' חלוקות"

"וכן פעולת הארתה ברוחניות דומה לבחי' מין הדומם שבגשמיות, שנתבאר לעיל (אות ל"ה) שאין לו תנועה פרטית לחלקיו אלא רק תנועה כוללת מקיפה לכל הפרטים בשוה" שפועל עדיין כ רוב החברה ברצון לקבל, ואין בו כוונת השפעה. כפי שהסביר הסכנה באות לא'
https://torathahibur.co.il/HakvutzaHamehuberet/index.php?topic=84.msg192#msg192
הסכנה שיתקע במדרגה זו כי חושב שעוסק בהשפעה רוחנית/עושר העולם הבא "הרי הוא נופל בפח השפחה הטמאה" (שמחשיב קיום מצוות מעשיות כ סוף מטרת הבריאה)
"כן האור של פרצוף הנפש דעשיה, אע"פ שיש בו תרי"ג אברים, שהם תרי"ג מיני שינוי צורות בדרכי קבלת השפע מ"מ אינם נכרים בו אלו השינוים" לא ניכר בו רצון להשפעה "אלא רק אור כולל שפעולתו מקיפה את כולם בשוה, בלי הכר הפרטים שבו."

מנותק איל

  • Full Member
  • ***
  • הודעות: 216
    • ראה פרופיל
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #102 ב- : April 07, 2020, 10:39 »
אור הדומם דקדושה דעולם עשיה הוא אור כללי ששולט על כל הפרטים הדוממים בדרגה הרוחנית הראשונה בצורה שווה.

מנותק תלמיד455

  • Jr. Member
  • **
  • הודעות: 70
  • חכמת הקבלה
    • ראה פרופיל
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #103 ב- : April 07, 2020, 12:17 »
 thb-heart


מנותק איל

  • Full Member
  • ***
  • הודעות: 216
    • ראה פרופיל
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #104 ב- : April 08, 2020, 08:43 »
thb-heart

ערבות אחים יקרים וחג פסח שמח  thb-pray thb-pray2