כתב נושא: הקדמה לספר הזהר  (נקרא 31217 פעמים)

נסין

  • אורח
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #60 ב- : December 31, 2019, 16:40 »
כד) ובהיות עצם ומהות הגוף רק רצון לקבל לעצמו, וכל מקריו וקניניו הם מלואים של הרצון לקבל הזה המקולקל, שלא נברא מלכתחילה, אלא כדי לבערו ולכלותו מהעולם בכדי לבא למצב הג' השלם שבגמר התיקון, ע"כ הוא בן תמותה כלה ונפסד, הוא וכל קניניו עמו, כצל עובר שאינו מניח אחריו כלום. ובהיות עצם ומהות של הנפש רק רצון להשפיע, וכל מקריה וקניניה הם מלואים של הרצון להשפיע ההוא, שהוא כבר קיים ועומד במצב הא' הנצחי, וכן במצב הג' העתיד לבא, לפיכך אינה כלל בת תמותה ובת חילוף, אלא היא וכל קניניה עמה, המה נצחיים חיים וקיימים לעד, ואין ההעדר פועל עליהם כלום בשעת מיתת הגוף, ואדרבה, העדר צורת הגוף המקולקל, מחזק אותה ביותר ותוכל לעלות אז למרומים לגן עדן. ונתבאר היטב, שהשארת הנפש אינה תלויה כלל וכלל במושכלות שקנתה, כדברי הפלוסופים הנ"ל, אלא נצחיותה היא בעצם מהותה בלבד, דהיינו בהרצון להשפיע שהוא מהותה. וענין המושכלות שקנתה הן שכרה, ולא עצמותה.

" ובהיות עצם ומהות הגוף רק רצון לקבל לעצמו...... ע"כ הוא בן תמותה כלה ונפסד" הרצון לקבל מטרתו רק לאפשר לאדם לעבוד מדעתו/רצונו/כוחו עצמו לרכוש, רצון לקבל על מנת להשפיע.         ובזה משיג שיוי צורה למדרגת נפש דקדושה, הרצון לקדושה/השפעה "המה נצחיים חיים וקיימים לעד, ואין ההעדר פועל עליהם כלום בשעת מיתת הגוף" בשעת העדפת הרצון להשפיע על הרצון לקבל(מיתת הגוף/מיתת הרצון לקבל) שלא מקבל חיות(רצון לחיות)מהרצון לקבל לעצמו אלה מהרצון להשפיע ויוכל "לעלות אז למרומים לגן עדן" לעלות במדרגות הרצון להשפיע נפש, רוח, נשמה,      בעולמות דקדושה.

" ונתבאר היטב, שהשארת הנפש........ וענין המושכלות שקנתה"  המושכלות/הלמוד בכח הרצון לקבל שבה הובילו את הנפש להשיג מדרגות דקדושה ו"הן שכרה, ולא עצמותה."

מנותק איל

  • Full Member
  • ***
  • הודעות: 216
    • ראה פרופיל
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #61 ב- : January 01, 2020, 07:31 »
הרצון לקבל הוא נפסד הוא זמני הוא רק אמצעי לשם התיקון של הרצון להשפיע שהוא הוגדר במצב ה א' של מחשבת הבריאה והוא עתיד להיות במצב ה ג' של גמר התיקון לנצחיות.


כה) ומכאן יצא לנו הפתרון המלא של חקירה ה', ששאלנו, כיון שהגוף מקולקל כל כך עד שאין הנפש מצויה בכל טהרתה עד שירקב הגוף בעפר, וא"כ למה הוא חוזר ועומד לתחית המתים. וכן על מה שאמרו ז"ל, עתידים המתים להחיות במומם, שלא יאמרו אחר הוא. (זהר אמור י"ז) והענין תבין היטב, ממחשבת הבריאה עצמה, דהיינו ממצב הא', כי אמרנו, כיון שהמחשבה היתה להנות לנבראיו, הרי הכרח הוא, שודאי ברא רצון גדול מופרז עד מאד. לקבל כל אותו השפע הטוב שבמחשבת הבריאה. כי התענוג הגדול והרצון לקבל הגדול, עולים בקנה אחד (כנ"ל באות ו' ז' עש"ה), ואמרנו שם, שהרצון לקבל הגדול הזה, הוא כל חומר המחודש שברא, מפני שאינו נצרך כלל ליותר מזה, כדי לקיים מחשבת הבריאה, ומטבע פועל השלם שאינו פועל דבר מיותר, כעין שאומר בשיר היחוד, מכל מלאכתך דבר אחד לא שכחת לא החסרת ולא העדפת. גם אמרנו שם, שהרצון לקבל המופרז הזה, הוסר לגמרי ממערכת הקדושה וניתן למערכת העולמות דטומאה, שממנה מציאות הגופים וכלכלתם וכל קניניהם בעולם הזה, עד שהאדם משיג י"ג שנה, שע"י עסק התורה מתחיל להשיג נפש דקדושה, שמתפרנס אז ממערכת העולמות דקדושה, לפי מדת גדלה של הנפש דקדושה שהשיג. גם אמרנו לעיל, שבמשך שתא אלפי שני, הניתנים לנו לעבודה בתורה ומצות, אין שום תיקונים מגיעים מזה אל הגוף, דהיינו לרצון לקבל המופרז שבו, וכל התיקונים הבאים אז ע"י עבודתנו, הם מגיעים רק לנפש, שעולה על ידיהם במדרגות העליונות בקדושה וטהרה, שפירושו, רק להגדלת רצון להשפיע הנמשך עם הנפש, ומטעם זה סוף הגוף למות ולהקבר ולהרקב, כי לא קבל לעצמו שום תיקון, אכן אי אפשר שישאר כך, כי סוף סוף, אם יאבד הרצון לקבל המופרז מהעולם, לא תתקיים ח"ו מחשבת הבריאה, דהיינו שיתקבלו כל התענוגים הגדולים אשר חשב להנות לנבראיו, שהרי הרצון לקבל הגדול והתענוג הגדול, עולים בקנה אחד. ובשיעור שנתמעט הרצון לקבלו, הרי בשיעור ההוא נפחתים התענוג וההנאה מן הקבלה.



הרצון לקבל בעל מנת לקבל גודל מעולמות דטומאה כדי לאפשר לנו לעשות תיקונים ולהגדיל את הרצון להשפיע שמגיע אלינו מעולמות דקדושה.

נסין

  • אורח
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #62 ב- : January 17, 2020, 14:17 »
אות כה
" כיון שהגוף מקולקל כל כך עד שאין הנפש מצויה בכל טהרתה עד שירקב הגוף בעפר, וא"כ למה הוא חוזר ועומד לתחית המתים" כיון שהרצון לקבל מקולקל עד שאין אפשרות להשיג מדרגת נפש דקדושה עד שימאס ולא ירצה יותר לקבל חיות מהגוף/מהרצון לקבל על מנת לקבל.
 "על מה שאמרו ז"ל, עתידים המתים להחיות במומם, שלא יאמרו אחר הוא" א"כ למה שזוכה לתחית המתים(מות הרצון לקבל על מנת לקבל ותחית הרצון לקבל על מנת להשפיע) קם לתחייה במומו/ברצון לקבל שלא יאמר שזה רצון לקבל אחר פחות ממה שהיה במקורו במחשבת הבריאה.

זהר אמור עמוד י"ז אות נ - נא הסולם
נ)אמר ר' יוסי וכו': אר"י עתיד הקב"ה להשלים את ישראל, שימצאו שלמים בכל, שלא יהיו בהם בעלי מום כלל, משום שיהיה תיקון העולם בעת התחיה, כאלו הכלים והלבושים של האדם שהם תיקון הגוף, וע"כ ישלים אותם. ז"ש ויתיצבו כמו לבוש.
נא)  ת"ח כד יתערון וכו': בא וראה, כשיתעוררו מעפר בתחית המתים, כמו שנכנסו לקבר כן יקומו, אם פסחים או עורים נכנסו כן יקומו, דהיינו באותו הלבוש, שהוא הגוף, יקומו. שלא יאמרו שאחר הוא נתעורר לתחיה. ואח"כ הקב"ה ירפא אותם. וימצאו לפניו שלמים. ואז יהיה העולם שלם בכל. ואז, ביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד.
 
           
"הענין תבין היטב, ממחשבת הבריאה............. . .שמתפרנס אז ממערכת העולמות דקדושה, לפי מדת גדלה של הנפש דקדושה שהשיג." מחשבת הבריאה להנות לנבראיו מתקימת רק אם בנברא יש רצון לקבל גדול התואמת את השפע האין סופי שחשב להנות לנבראיו (במצב הא) ולכן "שלא יאמרו אחר הוא" רצון אחר/פחות ממה שיוכל לרצות לקבל את כל השפע.
"ומטעם זה סוף הגוף למות ולהקבר ולהרקב" סוף הרצון לקבל על מנת לקבל הנחשב למוות ולקבר(אות נא בזוהר"כמו שנכנסו לקבר כן יקומו")
"אכן אי אפשר שישאר כך, כי סוף סוף, אם יאבד הרצון לקבל המופרז מהעולם, לא תתקיים ח"ו מחשבת הבריאה" מוסבר באות כו

נסין

  • אורח
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #63 ב- : January 17, 2020, 14:35 »
כו) וכבר אמרנו שמצב הא', מחייב בהחלט את המצב הג', שיצא בכל השיעור המלא שבמחשבת הבריאה שבמצב הא', לא יחסר ממנו אף משהו (כנ"ל באות ט"ו), ולפיכך מחייב המצב הא' את תחיית הגופים המתים. כלומר, הרצון לקבל המופרז שלהם, שכבר כלה ונפסד ונרקב במציאות הב' מחויב לעמוד לתחייתו מחדש, בכל גודל שיעורו המופרז בלי מצרים כל שהם, דהיינו בכל המומים שהיו בו. ואז מתחילה העבודה מחדש, בכדי להפוך הרצון לקבל המופרז הזה, שיהיה רק בשיעור כדי להשפיע, ואז הרוחנו פי שתים א) שיש לנו מקום לקבל כל הטוב והנועם והרוך שבמחשבת הבריאה, מכח שכבר יש לנו גוף המופרז מאד בהרצון לקבל שבו העולה בקנה אחד עם התענוגים הללו כנ"ל. ב) שמתוך שקבלתנו באופן הזה, לא תהיה רק בשיעור להשפיע נחת רוח ליוצרנו, הרי קבלה זו כהשפעה גמורה נחשבת (כנ"ל באות י"א) ובאנו גם להשואת הצורה, שהיא הדבקות. שהיא צורתנו במצב הג'. הרי שמצב הא' מחייב את תחיית המתים בהחלט.

מסביר שהרצון לקבל על מנת לקבל, יתוקן לרצון לקבל על מנת להשפיע  ובכך מקיים את מחשבת הבריאה.
כי "א) שיש לנו מקום לקבל כל הטוב והנועם והרוך שבמחשבת הבריאה" יש לו את כל הרצון לקבל המופרז.                                                     
"ב) שמתוך שקבלתנו באופן הזה" קבלה רק לשם השפעה ולא לעצמו נחשבת להשפעה גמורה. 

סיכום                                                                                                                                     
המעבר ממצב ה א לעולמות דטומאה משול לכניסה לקבר(אחיזת הרצון לקבל לעצמו בנברא)וכאשר הנברא מתעורר ומנסה לזכות במדרגת נפש דקדושה(להפוך הרצון לקבל לעצמו לרצון לקבל על מנת להשפיע)מתחיל לעלות במדרגות הקדושה נבחן הדבר בדימו לתחיית המתים היוצאים מקברם. 
« עריכה אחרונה: January 21, 2020, 13:23 על ידי נסין »

מנותק איל

  • Full Member
  • ***
  • הודעות: 216
    • ראה פרופיל
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #64 ב- : January 19, 2020, 23:04 »
אכן מרוויחים פי שניים הוא כותב:
א. רצון גדול עם מילוי גדול שזה תענוג גדול.
ב. סוג המילוי הוא השוואת הצורה עם הבורא שזה גם משמעות רוחנית, לדעת אותו ואת רצונו ואת חשיבותו האין סופית.

במילים אחרות:

המילוי:
א. בכמות
ב. באיכות


מחר מקווה לפרסם את הפסוק הבא.

ערבות חבר יקר

מנותק איל

  • Full Member
  • ***
  • הודעות: 216
    • ראה פרופיל
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #65 ב- : January 21, 2020, 15:52 »
כז) אכן לא יתכן שתהיה תחית המתים, אלא קרוב לגמר התיקון, דהיינו בסופה של מציאות הב', כי אחר שזכינו לשלול את הרצון לקבל המופרז שלנו, וקבלנו את הרצון אך להשפיע, ואחר שזכינו לכל המדרגות הנפלאות שבנפש, המכונות נפש רוח נשמה חיה יחידה, ע"י עבודתנו בשלילת הרצון לקבל הזה, הנה אז, הרי כבר באנו לשלמות הגדולה ביותר, עד שאפשר להחיות את הגוף בחזרה, בכל הרצון לקבל המופרז שלו, ואין אנו נזוקים עוד ממנו להפרידנו מדבקותנו, ואדרבה, אנו מתגברים עליו, ואנו נותנים לו צורת השפעה, כנ"ל. ובאמת כן הוא המנהג בכל מדה רעה פרטית, שאנו רוצים להעבירה ממנו, שמתחילה אנו צריכים להסירה לגמרי עד קצה האחרון, שלא ישאר ממנה כלום, ואח"כ אפשר לחזור ולקבלה ולהנהיגה בדרך האמצעי. וכל עוד שלא הסרנו אותה כולה מאתנו. אי אפשר כלל להנהיגה בדרך הרצוי הממוצע.

אולי מתכוון שאת הרצון לקבל שאנו רוצים לעצמנו צריך להעביר את כולו מן העולם ואז יבוא תיקון שנוכל להשתמש ברצון בצורה הנכונה כך שלא יהיה בעל מנת לקבל לעצמי אלא בעל מנת להשפיע.



נסין

  • אורח
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #66 ב- : January 22, 2020, 15:01 »
אות כז
חוזר ומסביר
"אכן לא יתכן שתהיה תחית המתים, אלא קרוב לגמר התיקון, דהיינו בסופה של מציאות הב'"
באות יוד) http://torathahibur.co.il/HakvutzaHamehuberet/index.php?topic=84.msg154#msg154
הגדיר מציאות/מצב ה ב'  מציאות הנשמות המציאות אותה אנו חווים עתה. בבחינת ששת אלפים שנה, זמן תיקון הרצון לקבל, וחילק מציאות זאת לזמן קילקול וזמן תיקון
באות יא) http://torathahibur.co.il/HakvutzaHamehuberet/index.php?topic=84.msg147#msg147
לזמן קילקול בו בו הרצון לקבל הולך וגודל(וירחיב עוד בהמשך לשלב שני בהגדלת הקלקול) כאן מדבר מסופו של מצב ה ב זמן התיקון שכבר
"זכינו לשלול את הרצון לקבל המופרז שלנו, וקבלנו את הרצון אך להשפיע, ואחר שזכינו לכל המדרגות הנפלאות שבנפש, המכונות נפש רוח נשמה חיה יחידה, ע"י עבודתנו בשלילת הרצון לקבל הזה"
"הרי כבר באנו לשלמות הגדולה ביותר, עד שאפשר להחיות את הגוף בחזרה, בכל הרצון לקבל המופרז שלו, ואין אנו נזוקים עוד ממנו להפרידנו מדבקותנו"הרצון לקבל שהפך הנברא לרצון לקבל על מנת להשפיע אינו גורם לפרוד על פי חוק שינוי ושיווי צורה, אלה גורם לדביקות וחיבור שמקבלים חיות(רצון לחיות)מהשפעה לזולתו וחוזרים להיות שווים בצורה אל מצב ה א' בו נשמות העולם מקבלים השפע באחדות.

"ובאמת כן הוא המנהג בכל מדה רעה פרטית" שיטה ידועה על ידי חכמי המקרא כדי לתקן מידה רעה כעס/קינאה/שנאה וכו' נדרש "להסירה לגמרי עד קצה האחרון, שלא ישאר ממנה כלום, ואח"כ אפשר לחזור ולקבלה ולהנהיגה בדרך האמצעי." דרך האמצעי. מושג חשוב לכל הרוצה לעסוק בתיקון הרצון לקבל. שכן בלי רצון לקבל אין לו חיות לכן חייב שיהיה לו רצון לקבל לקיומו אך בכך סותר את דרך התיקון ועליו ללכת בדרך אמצעי מושג יסודי עמוק עליו אמר דוד המלך "אחור וקדם צרתני" המבטא "שני הפכים בנושא אחד"
« עריכה אחרונה: January 22, 2020, 15:15 על ידי נסין »

נסין

  • אורח
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #67 ב- : January 23, 2020, 17:32 »
כח) וזה שאמרו חז"ל עתידים המתים להחיות במומם, ואח"כ מתרפאים. דהיינו כנ"ל, שמתחילה עומד לתחיה אותו הגוף, שהוא הרצון לקבל המופרז בלי מצרים כל שהם, דהיינו כמו שנתגדל תחת מרכבת העולמות הטומאה מטרם שזכו לטהרו במשהו ע"י תורה ומצות, שזהו בכל מומו, ואז אנו מתחילים בעבודה חדשה, להכניס כל הרצון לקבל המופרז הזה בצורת השפעה כנ"ל, ואז הוא נרפא, כי עתה השיג גם השואת הצורה. ואמרו הטעם, שהוא, שלא יאמרו אחר הוא, פירוש, שלא יאמרו עליו, שהוא בצורה אחרת מהיותו במחשבת הבריאה, שהרי שם עומד זה הרצון לקבל המופרז מכוון לקבלת כל הטוב שבמחשבת הבריאה, אלא שבינתים ניתן אל הקליפות וניתן לטהרה, אבל סוף כל סוף אסור שיהיה גוף אחר, שאם יהיה בשיעור פחות משהו, הרי הוא כמו אחר לגמרי, ואינו ראוי כלל לכל הטוב שבמחשבת הבריאה, כמו שכבר מקבל שם מבחינת מצב הא'. והבן היטב

מסכם
"וזה שאמרו חז"ל עתידים המתים להחיות במומם"במומם-ברצון לקבל הגדול שהשיגו "כמו שנתגדל תחת מרכבת העולמות הטומאה מטרם שזכו לטהרו במשהו ע"י תורה ומצות"תורה ומצוות-לימוד תורה כדי להשיג את הצוותא החיבור כלומר "ואז אנו מתחילים בעבודה חדשה, להכניס כל הרצון לקבל המופרז הזה בצורת השפעה""ואז הוא נרפא, כי עתה השיג גם השואת הצורה"השוואת הצורה השפעה לזולת, שמנסה לקבל רק כדי להשפיע ולא לעצמו.
"ואמרו הטעם"לכך שצריך להחיות במומו/להשיג קודם את הרצון לקבל המופרז "שאם יהיה בשיעור פחות משהו, הרי הוא כמו אחר לגמרי, ואינו ראוי כלל לכל הטוב שבמחשבת הבריאה, כמו שכבר מקבל שם מבחינת מצב הא'" לא יהיה לו רצון לקבל מספיק חזק לקבל השפע/להתגבר ולעסוק בהשפעה."והבן היטב"

מנותק איל

  • Full Member
  • ***
  • הודעות: 216
    • ראה פרופיל
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #68 ב- : January 26, 2020, 02:48 »
מערכת עולמות הטומאה מגדלת את הרצון לקבל כדי שיהיה בעל עוצמה וגודל שאותה ניתן להפך להשפעה להשוואת הצורה, כי הרצון להשפיע הוא בעל עוצמה הן בגודל והן באיכות.

מנותק איל

  • Full Member
  • ***
  • הודעות: 216
    • ראה פרופיל
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #69 ב- : January 27, 2020, 03:01 »
כט) ובכל המתבאר נפתח לנו הפתח ליישב שאלה הב' הנ"ל, דהיינו מה תפקידנו בשלשלת המציאות הארוכה, שאנו טבעות קטנות הימנה, במשך ימי שני חיינו הקצרים. ותדע, שעבודתנו במשך ע' שנותינו מתחלקת לד' חלוקות: חלוקה א) הוא להשיג את הרצון לקבל המופרז בלי מצרים, בכל שיעורו המקולקל, מתחת יד מערכת ד' העולמות אבי"ע הטמאים. כי אם לא יהיה בנו הרצון לקבל המקולקל הזה, לא נוכל כלל לתקנו, כי אין לך מי שיתקן דבר שאין בו. ולפיכך, לא די אותו שיעור הרצון לקבל, המוטבע בגוף ממקור לידתו לאויר העולם, אלא עוד, שמוכרח להיות מרכבה לקליפות הטמאות לא פחות מי"ג שנים, כלומר שהקליפות תהינה שולטות עליו, ותתנה לו מאורותיהן, שהאורות שלהן הולכים ומגדילים את הרצון לקבל שלו, כי המלואים שהקליפות מספיקות אל הרצון לקבל, אינם אלא מרחיבים והולכים את התביעה של הרצון לקבל. למשל כשנולד אין לו תאוה אלא למנה, ולא יותר, אבל כשהס"א ממלאת לו המנה, תכף נרחב הרצון לקבל, והוא רוצה מאתים, ואח"כ כשנותנת לו הס"א את המלוי מאתים, מיד נרחב הרצון ורוצה ד' מאות, ואם אינו מתגבר על ידי תורה ומצות לטהר את הרצון לקבל ולהפכו להשפעה, הרי הרצון לקבל שלו הולך ומתרחב במשך שנות חייו, עד שאין אדם מת וחצי תאותו בידו. וזה נבחן שהוא מצוי ברשות הס"א והקליפות, שתפקידן להרחיב ולהגדיל את הרצון לקבל שלו ולעשותו מופרז בלי מצרים כל שהם. דהיינו בכדי להמציא להאדם כל החומר שהוא צריך לעבוד בו ולתקנו.


ממשיך להסביר כאן  שהשלב הראשון הוא הגדלת הרצון לקבל בעל מנת לקבל באמצעות מערכת עולמות הטומאה שמרחיבות ומגדילות את הרצון לשיעורו המירבי הגדול דיו שיהיה חומר לעבד ולהפוך להשפעה לרצון להשפיע מתוקן בהשוואת הצורה לבורא.


נסין

  • אורח
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #70 ב- : January 29, 2020, 13:18 »
ל) חלוקה ב) הוא מי"ג שנים ואילך, שאז ניתן כח לנקודה שבלב שבו, שה"ס אחורים של הנפש דקדושה, המלובשת בהרצון לקבל שלו, מעת לידתו, אלא שאינה מתחלת להתעורר רק אחר י"ג שנים (שהוא מטעם הנ"ל) ואז הוא מתחיל להכנס תחת רשות מערכת העולמות דקדושה, דהיינו בשיעור שהוא עוסק בתורה ומצות. ועיקר התפקיד בעת ההיא, הוא להשיג ולהגדיל את הרצון לקבל הרוחני. כי מעת לידתו אין לו רצון לקבל אלא לגשמיות בלבד, ולפיכך אע"פ שהשיג הרצון לקבל המופרז מטרם י"ג שנים, אינו עוד גמר גדלותו של הרצון לקבל, ועיקר גדלות הרצון לקבל, מצוירת רק ברוחניות כי למשל מטרם י"ג שנים חשק הרצון לקבל שלו לבלוע כל העושר והכבוד שבעוה"ז הגשמי, אשר גלוי לכל, שהוא בעדו, עולם שאינו נצחי, המצוי לכל אחד רק כצל עובר חלף ואינו. משא"כ כשמשיג הרצון לקבל המופרז הרוחני, הרי אז, הוא רוצה לבלוע להנאתו כל הטוב והעושר שבעוה"ב הנצחי, שהוא בעדו קנין עדי עד ולנצחיות. הרי שעיקר הרצון לקבל המופרז אינו נגמר, אלא ברצון לקבל רוחניות.

חלוקה א) הגדיר באות כט, זמן הגדלת הרצון לקבל לגשמיות "כל העושר והכבוד שבעוה"ז הגשמי"

חלוקה ב) לאחר שהשיג מדרגת יג שנים(כאמור זו מדרגה/שלב בהתפתחות ויכול שישיג מדרגה זו למשל בגיל 70)מתעוררת בו "נקודה שבלב שבו, שה"ס אחורים של הנפש דקדושה, המלובשת בהרצון לקבל שלו, מעת לידתו" מתעורר להרגיש בפנימיותו שממקורו הוא נצחי השפעה באחדות מוחלטת כפי שהביא באות כד) "שהשארת הנפש" "נצחיותה היא בעצם מהותה בלבד, דהיינו בהרצון להשפיע שהוא מהותה" ובזה נחשב ש"מתחיל להכנס תחת רשות מערכת העולמות דקדושה" מתחיל לעסוק בהשפעה לזולת על מנת לקבל במחשבה שהוא משפיע(עד שמבין/לומד שרק קבלה לא לעצמו אלה רק על מנת להשפיע נחשבת להשפעה גמורה כמובא באותיות יא, כו) 
"הרי שעיקר הרצון לקבל המופרז אינו נגמר, אלא ברצון לקבל רוחניות"ש "רוצה לבלוע להנאתו כל הטוב והעושר שבעוה"ב הנצחי"

באות לב
"חלוקה ג) הוא העבודה בתורה ומצות לשמה, דהיינו על מנת להשפיע, ושלא לקבל פרס"

"חלוקה ד) הוא העבודה הנוהגת אחר תחית המתים"

מנותק איל

  • Full Member
  • ***
  • הודעות: 216
    • ראה פרופיל
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #71 ב- : January 30, 2020, 04:26 »
הרצון לקבל בגודל של העולם הזה רוצה לבלוע את מה שיש בעולם הזה בגשמיות, כדי להגיע לרוחניות יש לפתח ולהגדיל את הרצון לקבל, כאשר הרצון לקבל יגדל לדרגה של העולם הרוחני, האדם ירצה עם הרצון לקבל לבלוע גם את העולם הרוחני ולהשתמש בו לשם הנאתו האישית, עד שילמד לתקן את הכוונה בעל מנת להשפיע.

נסין

  • אורח
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #72 ב- : February 09, 2020, 16:03 »
לא) וז"ש בתקונים (תקונים חדשים צ"ז ע"ב) על הכתוב לעלוקה שתי בנות הב הב (משלי ל') שעלוקה פירושו גיהנם, והרשעים הנלכדים בגיהנם זה, צווחין ככלבא הב הב דהיינו הב לן עותרא דעלמא הדין, הב לן עותרא דעלמא דאתי. ועם כל זה הוא מדרגה חשובה לאין ערך יותר מהראשונה, כי מלבד שמשיג שיעור הגדלות האמיתית של הרצון לקבל, וניתן לו לעבודה כל החומר כולו שהוא צריך, הנה היא המדרגה המביאתו לשמה, כמו שאמרו חז"ל (פסחים נ' ע"ב) לעולם יעסוק אדם בתורה ומצות שלא לשמה, שמתוך שלא לשמה בא לשמה. וע"כ נבחנת המדרגה הזו הבאה לאחר י"ג שנה לבחינת קדושה, וה"ס השפחה דקדושה המשמשת לגבירתה. שה"ס השכינה הקדושה. כי השפחה מביאתו לשמה, וזוכה להשראת השכינה. אמנם הוא צריך לעשות כל האמצעים המותאמים שיבא לשמה, כי אם לא יתאמץ לזה, ולא יבא ח"ו לשמה, הרי הוא נופל בפח השפחה הטמאה, שהיא הלעומת דשפחה דקדושה, שענינה לבלבל את האדם, שהלא לשמה לא יביאהו לשמה. ועליה נאמר, ושפחה כי תירש גבירתה (משלי ל'), כי לא תניחהו לאדם להתקרב אל הגבירה שהיא השכינה הקדושה. והמדרגה הסופית שבחלוקה זו, היא שיתאהב בהקב"ה בתאוה גדולה, בדומה לבעל תאוה המתאהב בתאוה גשמית עד שאין התאוה סרה מנגד עיניו כל היום וכל הלילה, וע"ד שאמר הפיטן בזכרי בו אינו מניח לי לישון. ואז נאמר עליו, ועץ חיים, תאוה באה (משלי י"ג) כי ה' מדרגות הנשמה ה"ס עץ החיים, שמהלכו חמש מאות שנה. שכל מדרגה היא בת מאה. דהיינו כי יביאהו לקבל כל אלו ה' בחינות נרנח"י המבוארות בחלוקה הג'.

"שעלוקה פירושו גיהנם, והרשעים הנלכדים בגיהנם זה" שמקבלים חיותם מהרצון לקבל הנאה לעצמו בדימו לעלוקה/טפיל. מצב זה פירושו גיהנם.(בהגדרה זו של המושג גיהנום שובר מיתוס שני, הראשון היה תחיית המתים) "צווחין ככלבא הב הב דהיינו הב לן עותרא דעלמא הדין, הב לן עותרא דעלמא דאתי" צורחים ככלב תן לנו את כל העושר של העולם הזה, תן לנו את כל העושר של העולם הבא.(גם כלב זה דימוי לא ליפול במיתוסים) עד כאן מבאר עומק האחיזה של חלוקה ב'.
"ועם כל זה הוא מדרגה חשובה לאין ערך יותר מהראשונה"מחלוקה א' כי "ניתן לו לעבודה כל החומר כולו שהוא צריך" ניתן לו כל הרצון לקבל שיוכל להפכו לרצון להשפיע, וזו היא "המדרגה המביאתו לשמה" אפשר לפרש לשמה לשם שמיים/להשפעה/לא לעצמו כפי שאפשר להבין מ "כמו שאמרו חז"ל (פסחים נ' ע"ב) לעולם יעסוק אדם בתורה ומצות שלא לשמה, שמתוך שלא לשמה בא לשמה" מדרגה זו חלוקה ה ב' " נבחנת לבחינת קדושה " " וה"ס השפחה דקדושה המשמשת לגבירתה. שה"ס השכינה הקדושה. כי השפחה מביאתו לשמה" השכינה הקדושה-היא כלל נשמות ישראל הנמצאות באחדות(כפי שהסביר באות' יג-יד בעניין מצב ה א') וכאן מבאר כי האדם שזכה להגיע ל חלוקה ב' נמצא בשלב בו "השפחה דקדושה המשמשת לגבירתה" השפחה דקדושה-הוא מצבו בחלוקה ה ב' שהשיג את הרצון לקבל הגדול גם להנאות העולם הזה וגם של העולם הבא, ואם הבחין שזה מצבו ורוצה לצאת ממנו ולא יכול הרי הוא מרגיש שנמצא בגיהנום "אמנם הוא צריך לעשות כל האמצעים המותאמים שיבא לשמה, כי אם לא יתאמץ לזה, ולא יבא ח"ו לשמה, הרי הוא נופל בפח השפחה הטמאה" השפחה הטמאה-שטוב לו במצבו זה של גדלות הרצון לקבל ונבחן ש "נופל בפח השפחה הטמאה, שהיא הלעומת דשפחה דקדושה, שענינה לבלבל את האדם, שהלא לשמה לא יביאהו לשמה. ועליה נאמר, ושפחה כי תירש גבירתה (משלי ל'), כי לא תניחהו לאדם להתקרב אל הגבירה שהיא השכינה הקדושה."

"והמדרגה הסופית שבחלוקה זו" המדרגה הסופית היא חלוקה ה ד' כפי שהביא באות ל' "הוא העבודה הנוהגת אחר תחית המתים" "היא שיתאהב בהקב"ה בתאוה גדולה" שיקבל הנאה גדולה מעיסוק בקבלה רק על מנת להשפיע (כאמור להבדיל מהשפעה על מנת לקבל)

מנותק איל

  • Full Member
  • ***
  • הודעות: 216
    • ראה פרופיל
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #73 ב- : February 11, 2020, 04:20 »
השראות ומחשבות כתוצאה מלימוד הקטע האחרון לא בהכרח ישירות ממנו:

אם העולם הגשמי הוא הרצון שלנו בעל מנת לקבל, וכאשר יהיה לנו רצון בעל מנת להשפיע נגלה עולם רוחני, משתמע מכך ללומד קבלה שכרגע הוא בעולם הגשמי ונשאר לגלות רק את העולם הרוחני רק הוא הנסתר ממנו.
אך אם מעמיקים ומתקדמים מבינים שיש גם לגלות את העולם הגשמי הנסתר! כרגע אנו מגלים רק חלק מאד קטן ממנו כנר דקיק לפי מידת נפח הרצון שלנו, הרצון לקבל יוגדל בעולמות הטומאה שהם בעל מנת לקבל דפרודא, ולכן הדרך היא הגדלה של הרצון לקבל, גילויי מציאות גדולה ועמוקה יותר של עולם של על מנת לקבל שנסתר מאיתנו כרגע ואז לתקנו כדי לקבל את מציאות הקדושה של על מנת להשפיע, העולם הרוחני שבו שורה הבורא.

נסין

  • אורח
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #74 ב- : February 12, 2020, 19:45 »
לב) חלוקה ג) הוא העבודה בתורה ומצות לשמה, דהיינו על מנת להשפיע, ושלא לקבל פרס. שעבודה זו מטהרת את הרצון לקבל לעצמו שבו, ומהפכתו ברצון להשפיע, אשר בשיעורי הטהרה של הרצון לקבל, נעשה ראוי ומוכשר לקבל ה' חלקי הנפש הנקראות נרנח"י (להלן באות מ"ב) כי הן עומדות ברצון להשפיע (כנ"ל באות כ"ג) ולא תוכלנה להתלבש בגופו, כל עוד שהרצון לקבל שולט בו, הנמצא עם הנפש בהפכיות הצורה, או אפילו בשינוי צורה, כי ענין התלבשות, והשואת הצורה, עולות בקנה אחד (כנ"ל באות י"א). ובעת שיזכה שיהיה כולו ברצון להשפיע ולא לצורך עצמו כלום, נמצא שזכה בהשואת הצורה לנרנח"י שלו העליונים, (שהן נמשכות ממקורן בא"ס ב"ה ממצב הא' דרך אבי"ע דקדושה) ותכף תמשכנה אליו ותתלבשנה בו, בדרך המדרגה.


"חלוקה ג) הוא העבודה בתורה ומצות לשמה, דהיינו על מנת להשפיע, ושלא לקבל פרס." שהבין שלא יקבל שכר על עמלו מצד הרצון לקבל לעצמו לא בעולם הזה וגם לא בעולם הבא/המדרגה הבאה) מתחיל לעבוד שלא על מנת לקבל פרס "שעבודה זו מטהרת את הרצון לקבל לעצמו שבו, ומהפכתו ברצון להשפיע" "אשר בשיעורי הטהרה של הרצון לקבל" לפי מידת יכולתו לא לקבל לעצמו "נעשה ראוי ומוכשר לקבל ה' חלקי הנפש הנקראות נרנח"י" נרנח"י-נפש רוח נשמה חיה יחידה הם מידות הטהרה שהשיג "כי הן עומדות ברצון להשפיע" כי אפשר לקבלן/להשוות צורה למידות רק מצד הרצון להשפיע "ולא תוכלנה להתלבש בגופו" ברצון לקבל שלו "כל עוד שהרצון לקבל שולט בו, הנמצא עם הנפש בהפכיות הצורה, או אפילו בשינוי צורה, כי ענין התלבשות, והשואת הצורה, עולות בקנה אחד".
ובגמר כל שלבי העבודה "ובעת שיזכה שיהיה כולו ברצון להשפיע ולא לצורך עצמו כלום, נמצא שזכה בהשואת הצורה לנרנח"י שלו העליונים, (שהן נמשכות ממקורן בא"ס ב"ה ממצב הא' דרך אבי"ע דקדושה) ותכף תמשכנה אליו ותתלבשנה בו, בדרך המדרגה". כל העבודה היא להשוות צורה/ללמוד את בעל הסולם שחשב בעדנו(כולו השפעה)וכדי להבינו אנו משווים צורת מחשבותינו למחשבתו, וכל מי שלומד זוהר רואה שבעל הסולם לא הביא כלום מדעתו/הרצון לקבל שלו אלה הביא את דעת הזוהר. ובאות ס' מבאר שהזוהר הוא תורה שניתנה למשה בסיני וסביר שכוונתו לתורה שבעל פה, כך שכל הלומד משווה צורתו למחשבת הבריאה עצמה.