כתב נושא: הקדמה לספר הזהר  (נקרא 31226 פעמים)

נסין

  • אורח
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #105 ב- : April 08, 2020, 12:59 »
נחוג מעל, נראה אחיזת הרצון לקבל
נכוון ונבקש על ישראל לקבל הדעת לבער הרצון לקבל לעצמו התופח כחמץ, שנוכל לצאת מן המיצרים.

מנותק איל

  • Full Member
  • ***
  • הודעות: 216
    • ראה פרופיל
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #106 ב- : April 08, 2020, 23:24 »
נחוג מעל, נראה אחיזת הרצון לקבל
נכוון ונבקש על ישראל לקבל הדעת לבער הרצון לקבל לעצמו התופח כחמץ, שנוכל לצאת מן המיצרים.


אמן!!!

מנותק איל

  • Full Member
  • ***
  • הודעות: 216
    • ראה פרופיל
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #107 ב- : April 09, 2020, 19:53 »
מו) ודע אע"פ שהספירות הן אלקיות ואין בהן שום שינוי והבדל מראש הכתר שבעולם א"ק עד סוף ספירת המלכות שבעולם עשיה, מ"מ יש הבדל גדול כלפי המקבלים. כי הספירות נבחנות לאורות וכלים, והאור שבספירות הוא אלקיות גמורה, כנ"ל, אבל הכלים, הנקראים כח"ב תו"מ, שבכל עולם מג' עולמות התחתונים הנקראים בריאה יצירה עשיה. אינם בחינת אלקיות, אלא הם בחינת כיסוים המעלימים אור א"ס ב"ה שבתוכם, ומודדים קצבה ושיעור אל הארתו, כלפי המקבלים, שכל אחד מהם יקבל רק לפי שיעור הטהרה שבו. ומבחינה זו, אע"פ שהאור עצמו אחד הוא, מכל מקום אנו מכנים האורות שבספירות בשם נרנח"י. כי האור מתחלק לפי תכונות הכלים. כי המלכות, היא הכיסוי היותר עב, המעלמת על אור א"ס ב"ה, והאור שהיא מעבירה ממנו ית' למקבלים הוא רק בשיעור קטן, המיוחס לטהרת הדומם של גוף האדם לבד, וע"כ נק' נפש. והכלי דת"ת הוא יותר זך מכלי המלכות, והאור שהוא מעביר מא"ס ב"ה מיוחס לטהרת חלק הצומח דגוף האדם, כי פועל בו יותר מאור הנפש, ונקרא אור הרוח, וכלי דבינה יותר זך מת"ת, והאור שהוא מעביר מא"ס ב"ה, מיוחס לטהרת חלק החי שבגוף האדם, ונקרא אור הנשמה. והכלי דחכמה זך מכולם, והאור שהוא מעביר מא"ס ב"ה מיוחס לטהרת חלק המדבר שבגוף האדם. ונקרא אור חיה. שלפעולתו אין שיעור. כמו שיתבאר לפנינו.



מצד אור הבורא אין שינוי, מצד המקבלים בהתאם לטהרתם מסונן האור דרך העלמות של העולמות, ככל שהם יותר זכים כך האור שזוכים המקבלים יותר גדול.

נסין

  • אורח
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #108 ב- : April 12, 2020, 15:32 »
אות מו
"ודע אע"פ שהספירות הן אלקיות ואין בהן שום שינוי והבדל מראש הכתר שבעולם א"ק עד סוף ספירת המלכות שבעולם עשיה, מ"מ יש הבדל גדול כלפי המקבלים. כי הספירות נבחנות לאורות וכלים, והאור שבספירות הוא אלקיות גמורה, כנ"ל" האור/השפע, שווה/בהשוואה אחת  "אני הויה לא שיניתי" "אבל הכלים" רצון הנברא "אינם בחינת אלקיות" שינו הצורה ניכר ומפריד החל מ "מג' עולמות התחתונים הנקראים בריאה יצירה עשיה. אינם בחינת אלקיות, אלא הם בחינת כיסוים המעלימים אור א"ס ב"ה שבתוכם, ומודדים קצבה ושיעור אל הארתו, כלפי המקבלים, שכל אחד מהם יקבל רק לפי שיעור הטהרה שבו" לפי שעור שינוי/שווי הצורה שבו "אע"פ שהאור עצמו אחד הוא" כאמור האור מחשבת הבריאה להשפיע לנבראים אין בה שינוי "מכל מקום אנו מכנים האורות שבספירות בשם נרנח"י. כי האור מתחלק לפי תכונות הכלים" הכלים מקבלים לפי יכולתם להשפעה/ככול שהרצון לקבל גדול מקבל פחות אור עד "כי המלכות, היא הכיסוי היותר עב, המעלמת על אור א"ס ב"ה, והאור שהיא מעבירה ממנו ית' למקבלים הוא רק בשיעור קטן, המיוחס לטהרת הדומם של גוף האדם לבד, וע"כ נק' נפש." גוף האדם/הרצון לקבל לעצמו מדרגת דומם דקדושה הנזכר באות מה' שלא ניכר בו רצון להשפעה. וע"כ נק' נפש, נופש/במנוחה מעבודה לתיקון הרצון לקבל. "והכלי דת"ת(תפארת)הוא יותר זך מכלי המלכות".........."והכלי דחכמה זך מכולם, והאור שהוא מעביר מא"ס ב"ה מיוחס לטהרת חלק המדבר שבגוף האדם. ונקרא אור חיה. שלפעולתו אין שיעור" כלי דחכמה כנגד עולם אצילות, כדלע"ל שבאצילות הכלי/הרצון לקבל אינו ניכר ואין בו העלם/כיסוי על האור הגורם לפרוד המתחיל רק מבריאה. אצילות מלשון האור אצלו ולכן "שלפעולתו אין שיעור. כמו שיתבאר לפנינו."
« עריכה אחרונה: April 12, 2020, 16:02 על ידי נסין »

מנותק תלמיד455

  • Jr. Member
  • **
  • הודעות: 70
  • חכמת הקבלה
    • ראה פרופיל
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #109 ב- : April 12, 2020, 18:32 »
רק מציין שנמצא פה ולומד אתכם
כאיש אחד בלב אחד

תודה רבה לכם

נסין

  • אורח
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #110 ב- : April 14, 2020, 15:40 »
מז) וכאמור שבפרצוף הנפש, שקנה האדם בכח העסק בתורה ומצות שלא בכונה כבר מלובשת שם נקודה מאור הרוח. ובהתחזק האדם לעסוק בתורה ומצות בכונה הרצויה, הולך ומטהר את החלק הצומח מבחי' רצון לקבל שבו, ובשיעור הזה הוא הולך ובונה את הנקודה דרוח לבחינת פרצוף, שע"י רמ"ח מצות עשה בכונה, מתפשטת הנקודה ברמ"ח אבריה הרוחניים. וע"י קיום שס"ה מצות לא תעשה, מתפשטת הנקודה בשס"ה גידיה. וכשנשלמת בתרי"ג האברים כולם, היא עולה ומלבשת את ספירת התפארת שבעולם העשיה הרוחני, המעבירה לו מא"ס ב"ה, אור יותר חשוב, הנק' אור הרוח, שהוא מכוון לפי טהרת חלק הצומח שבגוף האדם. וכל פרטי דומם צומח וחי שבעולם עשיה המתיחסים לקומת התפארת מסייעים לפרצוף הרוח של האדם לקבל האורות מספירת התפארת בכל השלמות, על דרך שנתבאר לעיל באור הנפש, ע"ש ומכונה משום זה, צומח דקדושה, וכן טבע הארתו כערך צומח הגשמי, שנתבאר לעיל, שכבר יש לו שינויי תנועה הניכרים בכל פרט ופרט שבו לפי עצמו, כן אור הצומח הרוחני כבר כחו גדול, להאיר בדרכים מיוחדים לכל אבר ואבר מתרי"ג האברים שבפרצוף הרוח וכל אחד מהם מראה כח הפעולה המיוחס לאותו האבר. גם עם יציאת פרצוף הרוח יצאה עמו נקודה של המדרגה העליונה ממנו דהיינו נקודה של אור הנשמה. שהיא מתלבשת בפנימיותו.

"וכאמור שבפרצוף הנפש, שקנה האדם בכח העסק בתורה ומצות שלא בכונה" את פרצוף הנפש משיג כמוגדר בחלוקה ב'  המובא באות ל
https://torathahibur.co.il/HakvutzaHamehuberet/index.php?topic=84.msg190#msg190
"כבר מלובשת שם נקודה מאור הרוח." כמוסבר בסוף אות  מד'
https://torathahibur.co.il/HakvutzaHamehuberet/index.php?topic=84.msg223#msg223
"ובהתחזק האדם לעסוק בתורה ומצות בכונה הרצויה" תחילת הכוונה הרצויה כמוגדר בחלוקה ג ,המוסבר באות לב
https://torathahibur.co.il/HakvutzaHamehuberet/index.php?topic=84.msg194#msg194
"הולך ומטהר את החלק הצומח מבחי' רצון לקבל שבו, ובשיעור הזה הוא הולך ובונה את הנקודה דרוח" רוח דעולם עשיה "לבחינת פרצוף, שע"י רמ"ח מצות עשה בכונה, מתפשטת הנקודה ברמ"ח אבריה הרוחניים. וע"י קיום שס"ה מצות לא תעשה, מתפשטת הנקודה בשס"ה גידיה. וכשנשלמת בתרי"ג האברים כולם, היא עולה ומלבשת את ספירת התפארת שבעולם העשיה הרוחני, המעבירה לו מא"ס ב"ה, אור יותר חשוב, הנק' אור הרוח, שהוא מכוון לפי טהרת חלק הצומח שבגוף האדם" חלק הצומח שברצון לקבל/שמתחיל לתקן "תאוות אנושיות, כגון כבוד ושליטה על אחרים" שהגדיר באות כב'  https://torathahibur.co.il/HakvutzaHamehuberet/index.php?topic=84.msg175#msg175
"ג' מיני רצונות מצוים על פי רוב בכל מין האדם" אני מעלה הסברה שכוונתו כאן באות מז'"וכל פרטי דומם צומח וחי שבעולם עשיה" וזאת על סמך המובא באות מג' https://torathahibur.co.il/HakvutzaHamehuberet/index.php?topic=84.msg220#msg220
"באדם אחד יש בו ג"כ דצח"מ, שהם ד' חלקי הרצון לקבל שבו" לכן הסברה לעניות דעתי דומם צומח חי הם הבחינות הרוחניות ל "ג' מיני רצונות מצוים על פי רוב בכל מין האדם" כאמרו באות כב' "וממדות הגשמיות יש להקיש ג"כ למדות העצמים הרוחניים לפי ערכם הרוחני".

נמשיך אות מז'
"וכל פרטי דומם צומח וחי שבעולם עשיה המתיחסים לקומת התפארת מסייעים לפרצוף הרוח של האדם לקבל האורות מספירת התפארת בכל השלמות, על דרך שנתבאר לעיל באור הנפש, ע"ש ומכונה משום זה, צומח דקדושה, וכן טבע הארתו כערך צומח הגשמי, שנתבאר לעיל, שכבר יש לו שינויי תנועה הניכרים בכל פרט ופרט שבו לפי עצמו" ניכר בו הרצון להשפיע ביחסו לזולתו אך מתוך הרגשת רצונו/חסרונו שלו, כי אין בו הרגש זולתו "כן אור הצומח הרוחני כבר כחו גדול, להאיר בדרכים מיוחדים לכל אבר ואבר מתרי"ג האברים שבפרצוף הרוח וכל אחד מהם מראה כח הפעולה המיוחס לאותו האבר. גם עם יציאת פרצוף הרוח יצאה עמו נקודה של המדרגה העליונה ממנו דהיינו נקודה של אור הנשמה. שהיא מתלבשת בפנימיותו.
« עריכה אחרונה: April 14, 2020, 15:45 על ידי נסין »

מנותק תלמיד455

  • Jr. Member
  • **
  • הודעות: 70
  • חכמת הקבלה
    • ראה פרופיל
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #111 ב- : April 16, 2020, 19:39 »
תודה רבה!
ההקדמה לספר הזוהר ממש מרתקת ובכל פעם שקורא, אפילו אם זה כמה פעמים את אותה פסקה, מובן משהו חדש.
והצורה בה כל אחד מכם כותב תוך כדי הלימוד, זה ממש עוזר ומרחיב את ההבנה של הטקסט הנלמד.
מקווה שבהמשך הדרך אוכל להצטרף ולעשות כמוכם.
ישר כוח חברים
אתם ממש גדולים בעיניי, נמצאים עמוק בתוך הלימוד הקדוש והנשגב הזה! זכות גדולה להיות כאן אתכם, תודה.

מנותק איל

  • Full Member
  • ***
  • הודעות: 216
    • ראה פרופיל
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #112 ב- : April 16, 2020, 19:59 »
תודה ילד!

שתרצה אתה מוזמן גם לפרסם את האות הבאה בתור, מתי שמתאפשר.

אוהבים אותך באהבת חברים אלוקית  thb-IN-LOVE

מנותק איל

  • Full Member
  • ***
  • הודעות: 216
    • ראה פרופיל
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #113 ב- : April 16, 2020, 20:21 »
מח) וע"י העסק בסודות התורה ובטעמי מצות, הוא מטהר חלק החי מהרצון לקבל שבו, ובשיעור הזה הולך ובונה את נקודת הנשמה המלובשת בו ברמ"ח אבריה ושס"ה גידיה, וכשנשלמת בכל בנינה ונעשית פרצוף, אז עולה ומלבשת לספירת הבינה שבעולם העשיה הרוחני, שכלי זה הוא זך ביותר לאין ערך על כלים הראשונים תו"מ, וע"כ הוא מעביר לו אור גדול מא"ס ב"ה, הנקרא אור הנשמה. וכל פרטי דומם צומח חי שבעולם עשיה, המיוחסים לקומת הבינה, נמצאים משמשים ומסייעים לפרצוף הנשמה של האדם, לקבל אורותיו בשלמות מספירת הבינה, ע"ד שנתבאר באור הנפש ע"ש. והוא נק' ג"כ בחינת חי דקדושה, להיותו מכוון נגד טהרת חלק החי שבגוף האדם. וכן טבע הארתו, כדרך שנתבאר במין החי הגשמי (לעיל אות לז) שהוא נותן הרגשה פרטית לכל אבר ואבר מתרי"ג אברי הפרצוף להיות חי ומרגיש בהרגשה חפשית לכל אחד מהם בלי שום התלות בכלל הפרצוף, עד שנבחן. שתרי"ג אברים שבו הם תרי"ג פרצופים המיוחדים במיני הארתם, כל אחד לפי דרכו. ומעלת אור הזה על אור הרוח ברוחניות, היא בערך הפרש מין החי כלפי הדומם וצומח בגשמיות. וכן יוצאת נקודה מאור החיה דקדושה (שהיא אור ספי' החכמה) עם יציאת פרצוף הנשמה ומתלבשת בפנימיותו.



וכן טבע הארתו, כדרך שנתבאר במין החי הגשמי (לעיל אות לז) שהוא נותן הרגשה פרטית לכל אבר ואבר מתרי"ג אברי הפרצוף להיות חי ומרגיש בהרגשה חפשית לכל אחד מהם בלי שום התלות בכלל הפרצוף
מכאן נובע שלכל אחד מאיתנו יש, רק הרגשה פרטית, רק הרגשה! ולא באמת מציאות אמיתית של פרטיות.


נסין

  • אורח
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #114 ב- : April 17, 2020, 15:30 »
אות מח'
"וע"י העסק בסודות התורה ובטעמי מצות" שעוסק במחשבת הבריאה, הצוותא/החיבור הנרצים. "הוא מטהר חלק החי מהרצון לקבל שבו" מטהר הרצון ל"מושכלות"  שהגדיר באות כב' https://torathahibur.co.il/HakvutzaHamehuberet/index.php?topic=84.msg175#msg175
"ובשיעור הזה הולך ובונה את נקודת הנשמה המלובשת בו ברמ"ח אבריה ושס"ה גידיה" ברמ"ח אבריה ושס"ה גידיה- שהופך הרצונות לקבל מושכלות לעל מנת להשפיע "וכשנשלמת בכל בנינה ונעשית פרצוף"(אות מד' ראש תוך סוף) שהשלים המחשבות בראש, לתוך וסוף, להשתמש בהשפעה, ברצון לקבל מושכלות.  "אז עולה ומלבשת לספירת הבינה שבעולם העשיה הרוחני, שכלי זה הוא זך ביותר לאין ערך על כלים הראשונים תו"מ(תפארת ומלכות), וע"כ הוא מעביר לו אור גדול מא"ס ב"ה, הנקרא אור הנשמה. וכל פרטי דומם צומח חי שבעולם עשיה" פרטי דומם צומח חי- כאמור הם ג' מיני הרצונות ששימשו בו להשגת מושכלות לאחר שתוקנו להשפעה "המיוחסים לקומת הבינה, נמצאים משמשים" עצם תיקונם מסייע "ומסייעים לפרצוף הנשמה של האדם, לקבל אורותיו בשלמות מספירת הבינה, ע"ד שנתבאר באור הנפש ע"ש. והוא נק' ג"כ בחינת חי דקדושה, להיותו מכוון נגד טהרת חלק החי שבגוף האדם. וכן טבע הארתו, כדרך שנתבאר במין החי הגשמי (לעיל אות לז) שהוא נותן הרגשה פרטית לכל אבר ואבר" לכל רצון מתוקן להשפעה "מתרי"ג אברי הפרצוף להיות חי ומרגיש בהרגשה חפשית לכל אחד מהם בלי שום התלות בכלל הפרצוף, עד שנבחן. שתרי"ג אברים" רצונות מתוקנים "שבו הם תרי"ג פרצופים המיוחדים במיני הארתם," פועל, בראש תוך סוף, המתאים לכל רצון "כל אחד לפי דרכו"(שורש להרגש זולתו/על פי דרך זולתו). "ומעלת אור הזה על אור הרוח ברוחניות, היא בערך הפרש מין החי כלפי הדומם וצומח בגשמיות. וכן יוצאת נקודה מאור החיה דקדושה (שהיא אור ספי' החכמה) עם יציאת פרצוף הנשמה ומתלבשת בפנימיותו."
« עריכה אחרונה: April 17, 2020, 15:47 על ידי נסין »

נסין

  • אורח
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #115 ב- : April 17, 2020, 16:18 »
מט) ואחר שכבר זכה באור הגדול ההוא הנק' אור הנשמה, אשר תרי"ג האברים שבפרצוף ההוא כבר מאירים כל אחד מהם באור שלם ובהיר המיוחד לו, כמו פרצוף מיוחד לעצמו, אז נפתח לו הפתח לעסוק בכל מצוה ומצוה על פי כונה אמיתית שבה, כי כל אבר של פרצוף הנשמה מאיר לו את דרכי כל מצוה המיוחסים לאותו אבר, ובכחם הגדול של אורות ההם הוא הולך ומטהר את חלק המדבר שברצון לקבל שלו, ומהפכו לרצון להשפיע, ובשיעור הזה הולכת ונבנית הנקודה של אור החיה המלובשת בו, ברמ"ח איבריה ושס"ה גידיה הרוחניים וכשנשלמת לפרצוף שלם, אז עולה ומלבשת לספירת החכמה שבעולם העשיה הרוחנית, אשר כלי הזה אין קץ לזכות שבו, וע"כ הוא מעביר לו אור גדול ועצום מאד מא"ס ב"ה, הנק' אור החיה או נשמה לנשמה. וכל הפרטים שבעולם העשיה, שהם דומם וצומח וחי, המתיחסים לספירת החכמה, מסייעים לו לקבל אור ספירת החכמה בכל השלמות, ע"ד שנתבאר באור הנפש ע"ש. וכן נק' מדבר דקדושה, להיותו מכוון נגד טהרת חלק המדבר שבגוף האדם. וכן ערכו של האור ההוא באלקיות כערך המדבר שבדצח"מ הגשמיים, דהיינו שקונה הרגש זולתו. באופן ששיעור גדלו של אור ההוא על גודל דצ"ח הרוחניים כשיעור גדלו של מין המדבר הגשמי על דצ"ח הגשמיים. ובחינת אור א"ס ב"ה המלובש בפרצוף זה, הוא נק' אור יחידה.

"ואחר שכבר זכה באור הגדול ההוא הנק' אור הנשמה, אשר תרי"ג האברים שבפרצוף ההוא כבר מאירים כל אחד מהם באור שלם ובהיר המיוחד לו, כמו פרצוף מיוחד לעצמו, אז נפתח לו הפתח לעסוק בכל מצוה ומצוה על פי כונה אמיתית שבה, כי כל אבר של פרצוף הנשמה מאיר לו את דרכי כל מצוה המיוחסים לאותו אבר, ובכחם הגדול של אורות ההם הוא הולך ומטהר את חלק המדבר שברצון לקבל שלו" עד כה השתמש בהרגש זולתו מצד עולמות דטומאה כלומר כדי לרצות לעצמו כל מה שיש לזולתו. ועתה משתמש בהרגש זולתו כדי להשפיע ”ומהפכו לרצון להשפיע, ובשיעור הזה הולכת ונבנית הנקודה של אור החיה המלובשת בו, ברמ"ח איבריה ושס"ה גידיה הרוחניים וכשנשלמת לפרצוף שלם, אז עולה ומלבשת לספירת החכמה שבעולם העשיה הרוחנית, אשר כלי הזה אין קץ לזכות שבו, וע"כ הוא מעביר לו אור גדול ועצום מאד מא"ס ב"ה, הנק' אור החיה או נשמה לנשמה. וכל הפרטים שבעולם העשיה, שהם דומם וצומח וחי, המתיחסים לספירת החכמה, מסייעים לו לקבל אור ספירת החכמה בכל השלמות, ע"ד שנתבאר באור הנפש ע"ש. וכן נק' מדבר דקדושה, להיותו מכוון נגד טהרת חלק המדבר שבגוף האדם. וכן ערכו של האור ההוא באלקיות כערך המדבר שבדצח"מ הגשמיים, דהיינו שקונה הרגש זולתו. באופן ששיעור גדלו של אור ההוא על גודל דצ"ח הרוחניים כשיעור גדלו של מין המדבר הגשמי על דצ"ח הגשמיים. ובחינת אור א"ס ב"ה המלובש בפרצוף זה, הוא נק' אור יחידה"

מנותק איל

  • Full Member
  • ***
  • הודעות: 216
    • ראה פרופיל
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #116 ב- : April 17, 2020, 21:01 »
מט. מתאר את האורות ועוצמתם.

נ) אמנם תדע שכל אלו ה' בחינות האורות נרנח"י שנתקבלו מעולם העשיה, אינן אלא בחינת נרנח"י של אור הנפש, ואין בהן עוד מבחינת אור הרוח ולא כלום, כי אין אור הרוח אלא בעולם היצירה, ואור הנשמה רק בעולם הבריאה, ואור החיה רק בעולם אצילות, ואור היחידה רק בעולם א"ק. אלא כמו שאמרנו לעיל, שכל שיש בכלל כולו מתגלה ג"כ בכל הפרטים, עד הפרט היותר קטן שאך אפשר להפרט. ולפיכך ישנן כל ה' בחינות נרנח"י גם בעולם העשיה, כדרך שבארנו אותן, אבל הן רק נרנח"י דנפש. וממש על דרך זה ישנן כל ה' בחינות נרנח"י בעולם היצירה והן רק ה' חלקי הרוח. וכן ישנן כל ה' בחינות נרנח"י בעולם הבריאה, והן ה' חלקי הנשמה. וכן הוא בעולם האצילות שהן ה' חלקי אור החיה. וכן הוא בעולם א"ק שהן ה' חלקי אור היחידה. וההפרש שבין עולם לעולם, הוא ע"ד שבארנו בהבחנות שבין כל אחד מנרנח"י דעשיה.

האור מתחלק ל 5 חלקים שהם נרנח"י



נסין

  • אורח
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #117 ב- : April 19, 2020, 16:49 »
אות נ
"אמנם תדע שכל אלו ה' בחינות האורות נרנח"י שנתקבלו מעולם העשיה , אינן אלא בחינת נרנח"י של אור הנפש," עד כאן השיג רק ה' חלקי אור נרנח"י של נפש, כי עולם העשיה כולו הוא כנגד נפש הכללית "ואין בהן עוד מבחינת אור הרוח ולא כלום , כי אין אור הרוח אלא בעולם היצירה" ביצירה יש ה' חלקי אור נרנח"י של הרוח כי עולם היצירה כולו הוא כנגד רוח הכללית וכו', "ואור הנשמה רק בעולם הבריאה, ואור החיה רק בעולם אצילות, ואור היחידה רק בעולם א"ק. אלא כמו שאמרנו לעיל, שכל שיש בכלל כולו מתגלה ג"כ בכל הפרטים, עד הפרט היותר קטן שאך אפשר להפרט. ולפיכך ישנן כל ה' בחינות נרנח"י גם בעולם העשיה, כדרך שבארנו אותן, אבל הן רק נרנח"י דנפש. וממש על דרך זה ישנן כל ה' בחינות נרנח"י בעולם היצירה והן רק ה' חלקי הרוח. וכן ישנן כל ה' בחינות נרנח"י בעולם הבריאה, והן ה' חלקי הנשמה. וכן הוא בעולם האצילות שהן ה' חלקי אור החיה. וכן הוא בעולם א"ק שהן ה' חלקי אור היחידה. וההפרש שבין עולם לעולם, הוא ע"ד שבארנו בהבחנות שבין כל אחד מנרנח"י דעשיה."

מנותק תלמיד455

  • Jr. Member
  • **
  • הודעות: 70
  • חכמת הקבלה
    • ראה פרופיל
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #118 ב- : April 19, 2020, 21:50 »
נמצא ולומד איתכם
 thb-heart
תודה חברים!

מנותק איל

  • Full Member
  • ***
  • הודעות: 216
    • ראה פרופיל
בעניין: הקדמה לספר הזהר
« Reply #119 ב- : April 21, 2020, 12:08 »
 thb-IN-LOVE

יחד איתכם בחיבור לעשיית נחת רוח ליוצרנו.