סב) והענין הוא, כי בעת יציאת פרצוף ס"ג, הוא נסתיים כולו למעלה מטבור דא"ק הפנימי, כמו שנתבאר בפרצוף ע"ב דא"ק, כי לא יכלו להתפשט מטבור ולמטה, כי שם מתחלת שליטת הבחי"ד דא"ק הפנימי בבחינת ע"ס דסיום שלה, ובפרצופי ע"ב ס"ג אין בהם מבחי"ד ולא כלום. (כנ"ל באות נ"ד). אמנם כשהתחילו לצאת הנקודות דס"ג דא"ק, דהיינו אחר שנזדכך המסך דס"ג, שהוא בחי"ב דעביות, ע"י הביטוש דאו"מ בו, ובא לבחי"ב דהתלבשות ובחי"א דעביות, הנה אז נסתלקו הטעמים דס"ג, ויצאה קומת הנקודות על העביות הנשארת במסך, בו"ק בלי ראש. כי הע"ס היוצאות על בחי"א דעביות הן קומת ז"א בחסר ג"ר. וגם בקומת הזכר, שהוא בחי"ב דהתלבשות, אין שם בחינת בינה אלא בקירוב שהוא נבחן לו"ק דבינה. ולפיכך קומה זו דנקודות דס"ג, נשתוה צורתה עם הע"ס דסיום שלמטה מטבור דא"ק, שגם הן בבחינת ו"ק בלי ראש, (כנ"ל באות נ"ב), ונודע שהשתוות הצורה מקרבת הרוחניים לאחד, וע"כ ירדה קומה זו למטה מטבור דא"ק, ונתערבה שם עם הזו"ן דא"ק, ושמשו כאחד יחד, להיותם שוים בשיעור קומה.
יש לזכור שפרצוף ס"ג יצא על ב' קומות בראש ב ב' זיווגים.
א'- בהתכללות הנקבה היא בחי"ב דעביות, בזכר הוא ג' דהתלבשות. נקראת קומת זכר, ואינה מתפשטת לגוף.
ב'- בהתכללות הזכר ג' דהתלבשות בעביות הנקבה בחי"ב, קומה המתפשטת לגוף (בטעמים נקודות תגין ואותיות) מכאן שיש בקומת הטעמים
דס"ג ג' דהתלבשות, שאם תתפשט מטבור ולמטה יגיע אור ו"ק דחכמה לכלי קבלה נה"י דבחי"ד שמתחת לטבור בניגוד לחוקיות צ"א, מכך
פשוט שגם פרצוף ע"ב שיצא על עביות בחי"ג לא התפשט מתחת לטבור דגולגלתא.
סב) והענין הוא, כי בעת יציאת פרצוף" טעמים(ג' דהתלבשות וב' דעוביות)של "ס"ג, הוא נסתיים כולו למעלה מטבור דא"ק הפנימי, כמו שנתבאר בפרצוף ע"ב דא"ק, כי לא יכלו להתפשט מטבור ולמטה, כי שם מתחלת שליטת" כלי הקבלה נה"י של "הבחי"ד דא"ק הפנימי בבחינת ע"ס דסיום שלה, ובפרצופי ע"ב ס"ג אין בהם" מסך/כח התגברות "מבחי"ד ולא כלום. (כנ"ל באות נ"ד). אמנם כשהתחילו לצאת הנקודות דס"ג דא"ק, דהיינו אחר שנזדכך המסך דס"ג, שהוא בחי"ב דעביות, ע"י הביטוש דאו"מ בו, ובא לבחי"ב דהתלבשות ובחי"א דעביות, הנה אז נסתלקו הטעמים דס"ג" שיצאו בזיווג דהכאה על התכללות קומת הזכר/ג' דהתלבשות, ו ב' דעביות/קומת הנקבה ",ויצאה קומת הנקודות" דס"ג "על העביות הנשארת במסך, בו"ק " בחי"א "בלי ראש. כי הע"ס היוצאות על בחי"א דעביות הן קומת ז"א בחסר ג"ר. וגם בקומת הזכר, שהוא בחי"ב דהתלבשות, אין שם בחינת בינה אלא בקירוב שהוא נבחן לו"ק דבינה. ולפיכך קומה זו דנקודות דס"ג, נשתוה צורתה עם הע"ס דסיום שלמטה מטבור דא"ק, שגם הן בבחינת ו"ק" ז"א "בלי ראש, (כנ"ל באות נ"ב), ונודע שהשתוות הצורה מקרבת הרוחניים לאחד, וע"כ" ועל כן "ירדה קומה זו למטה מטבור דא"ק, ונתערבה שם עם הזו"ן" זכר ונוקבה, ז"א ומלכות "דא"ק, ושמשו כאחד יחד" זו"ן דא"ק, וזו"ן דס"ג", "להיותם שוים בשיעור קומה." שווים בגובה הקומה ז"א, בחי"א דעביות שניהם
נמצא שנתערבו נקודות דס"ג, הם מידת הרחמים. וזו"ן דא"ק הם מידת הדין. הם ב' דעוביות עם ד' דעוביות, הם הרשימות במסך המזדכך ועולה לראש הס"ג כפי שלמדנו בפרצופי נקודות. מה שיגרום לעלית המסך לנקבי עיניים לזיווג דהכאה, ליציאת פרצוף מ"ה.