"לח) ותחילה יש להבין למה נחשב הע"ס דע"ב לתולדה של פרצוף הא' דא"ק," מ "אחר שיצא מהזווג דפה דראש דפרצוף הא' כמו הע"ס דגוף הפרצוף" הא' דא"ק "עצמו, וא"כ במה יצא מבחינת" שינוי הצורה בן פרצוף ע"ב ל "פרצוף הא' "עד "להיות נחשב כפרצוף שני ותולדה אליו. וצריך שתבין כאן ההפרש הגדול ממסך דראש למסך דגוף, כי יש ב' מיני מלכיות בפרצוף:
הא' הוא מלכות המזדווגת," בראש, פה דראש "בכח המסך המתוקן בה, עם אור העליון, כנ"ל.
הב' היא מלכות המסיימת," בגוף "בכח המסך המתוקן בה, את אור העליון" שלא יתפשט לכלי הקבלה "שבע"ס דגוף.
וההפרש ביניהם כרחוק מאציל מנאצל, כי המלכות דראש המזדווגת בזווג דהכאה עם אור העליון, נחשבת לבחינת מאציל" סיבה/גורם "אל הגוף, כי המסך" בפה דראש "המתוקן בה" במלכות דראש "לא הרחיק אור העליון עם הכאתו בו, אלא אדרבא שע"י אור חוזר שהעלה, הלביש" את האור ישר "והמשיך את האור העליון בבחינת ע"ס דראש, ונמצא מתפשט ממעלה למטה" לגוף "עד שנתלבשו הע"ס דאור העליון בהכלי דאו"ח הנקרא גוף, וע"כ נבחן המסך והמלכות דראש בבחינת מאציל להע"ס דגוף, ולא ניכר עדיין שום בחינת מגביל ומדחה במסך ומלכות" דראש "הזאת. משא"כ המסך והמלכות דגוף, שפירושו, שאחר שהע"ס נתפשטו מפה דראש ממעלה למטה, אינם מתפשטים רק" בכלי ההשפעה בחינות א, ב, ג "עד המלכות שבע"ס ההם, כי אור העליון אינו יכול להתפשט תוך המלכות דגוף, מפני המסך המתוקן שם המעכבו מלהתפשט אל המלכות, וע"כ נפסק הפרצוף שם ונעשה סוף וסיום על הפרצוף." על בחינות הקבלה "הרי שכל כח הצמצום והגבול מתגלה" נגלה כחו/יוצא לפועל "רק במסך והמלכות הזאת של הגוף, ולפיכך כל הביטוש דאו"מ באו"פ הנ"ל, אינו נעשה רק במסך דגוף בלבד, כי הוא" מסך דגוף "המגביל ומרחיק את האו"מ מלהאיר בפנימיות הפרצוף, ולא במסך דראש, כי המסך של הראש הוא רק הממשיך ומלביש האורות, ואין עדיין כח הגבול מתגלה בו אף משהו."
מלכות המזדווגת - מלכות של ע"ס דראש נקראת גם פה דראש
מלכות המסיימת - בע"ס דגוף, מסיימת, עושה סוף, על התפשטות האור.