"לב) ונתבאר היטב סוד האו"מ דא"ק שלגדלו אין קץ ותכלית. אמנם אין הכונה, שא"ס ב"ה הממלא את כל המציאות הוא עצמו הוא בבחינת או"מ לא"ק, אלא הכונה היא," שבמסובב "שבעת שנעשה הזווג דהכאה על המלכות דראש א"ק, אשר א"ס" התפשטות ד' בחינות דאו"י, אלה שעתה המשכת האור היא לפי רצון/עביות הנאצל "הכה במסך אשר שם, שפירושו שרצה להתלבש בבחי"ד דא"ק כמו מטרם הצמצום, אלא המסך שבמלכות דראש א"ק הכה בו, שפירושו שעיכב עליו מלהתפשט בבחי"ד, והחזירו לאחוריו, כנ"ל אות י"ד, שבאמת האו"ח הזה שיצא ע"י החזרת האור לאחוריו נעשה ג"כ בחינת כלים להלבשת אור העליון, כנ"ל, אמנם יש הפרש גדול מאוד בין קבלת הבחי"ד שמטרם הצמצום ובין קבלת האור חוזר" במלכות "שלאחר הצמצום, שהרי לא הלביש אלא בחינת קו דק בראש וסוף כנ"ל, אשר כל זה פעל המסך בסבת הכאתו על אור העליון, הנה זה השיעור שנדחה מא"ק בסבת המסך, כלומר כל אותו השיעור שאור העליון מא"ס ב"ה רצה להתלבש בבחי"ד לולא המסך שעיכב עליו, הוא הנעשה לאו"מ מסביב הא"ק, והטעם הוא כי אין שינוי והעדר ברוחני, וכיון שאור א"ס נמשך להא"ק להתלבש בבחי"ד, הרי זה צריך להתקיים כן, לכן אע"פ שעתה עיכב עליו המסך והחזירו לאחוריו, עכ"ז, אין זה סותר להמשכת א"ס ח"ו, אלא אדרבא הוא מקיים אותו, רק באופן אחר, והיינו ע"י ריבוי הזווגים בה' העולמות א"ק ואבי"ע, עד לגמר התיקון, שתהיה הבחי"ד מתוקנת על ידיהם בכל שלימותה, ואז א"ס יתלבש בה כבתחילה. הרי שלא נעשה שום שינוי והעדר ע"י הכאת המסך באור העליון. וזה סוד מ"ש בזוהר, א"ס לא נחית יחודיה עליה עד דיהבינן ליה בת זוגיה." מלכות דא"ס "ובינתים, כלומר עד הזמן ההוא, נבחן שאור א"ס הזה נעשה לאו"מ," שחייב שיתלבש בו שוב(מלשון בהקפה, הפנקס פתוח והחנווני רושם) "שפירשו שעומד להתלבש בו לאחר מכן, ועתה הוא מסבב" מכתר, וגם סיבה "ומאיר עליו רק מבחוץ בהארה מסוימת, שהארה זו מסגלתו" הנאצל יהיה מסוגל "להתפשט באותם החוקים" צמצומים, מסך "הראוים להביאהו" את הנאצל "לקבל האו"מ הזה בהשיעור שא"ס ב"ה נמשך אליו בתחילה."
"א"ס לא נחית יחודיה עליה עד דיהבינן ליה בת זוגיה" - {[יש לכך פרושים מארמית, ולא מובנים לי. ומדעתי בלבד, מרוח הדברים, אפרש א"ס לא ינוח ולא ישקוט עד שיתנו לו בת זוגו.
בת זוגו של א"ס היא מלכות דא"ס, הלוא היא כלל נשמות העולם. מהם כלל נשמות ישראל, להם המסוגלות(סגולה)להתחיל לתקן הרצל"ק ולהביא דרך התיקון לנשמות העולם, כאמור בת זוגו של א"ס. לא פלא שיש עמים בעולם, שבלי להבין למה שונאים/דוחפים את ישראל, לייסורים שיכריחו ישראל למאוס ברצל"ק ולהתחיל התיקון ברחמים.]}