כתב נושא: פתיחה לחכמת הקבלה  (נקרא 32150 פעמים)

מנותק איל

  • Full Member
  • ***
  • הודעות: 216
    • ראה פרופיל
בעניין: פתיחה לחכמת הקבלה
« Reply #135 ב- : March 17, 2023, 03:34 »
סז) וטעם הדברים הוא, כי מקום עולם אצילות, פירושו, המקום הראוי להתפשטות אור העליון, ומתוך עלית המלכות המסיימת למקום בינה דגוף הנק' ת"ת, נמצא מסתיים שם הפרצוף, ואין האור יכול לעבור משם ולמטה, הרי שמקום האצילות נסתיים שם בחצי ת"ת על החזה, וכבר ידעת שסיום החדש הזה שנעשה כאן, נקרא בשם פרסא שמתחת עולם האצילות, ובאלו הספירות שהן למטה מהפרסא יש בהם ג' חלוקות. והוא מטעם, כי באמת לא היו צריכים לצאת למטה מהאצילות רק ב' הספירות זו"ן דגופא הנקרא נהי"מ, כי מאחר שהסיום נעשה בבינה דגופא, שהוא ת"ת, נמצאים רק הזו"ן שלמטה מת"ת שהם למטה מהסיום, ולא הת"ת, אמנם גם חצי ת"ת התחתון יצא ג"כ למטה מסיום. והטעם הוא, כי הבינה דגוף נכללת ג"כ מע"ס כח"ב זו"ן, ומתוך שהזו"ן הללו דבינה, הם שרשים של הזו"ן דגוף הכוללים שנכללו בהבינה, הם נחשבים כמוהם, וע"כ יצאו גם הזו"ן דבינה למטה מהפרסא דאצילות ביחד עם הזו"ן הכוללים. ומטעם זה נסדקה ספירת הת"ת לרחבה במקום החזה, כי המלכות שעלתה לבינה עומדת שם, ומוציאה גם את הזו"ן דבינה לחוץ, שהם ב"ש הת"ת שמחזה ולמטה עד סיומו. ועכ"ז יש הפרש בין ב"ש ת"ת לבין נהי"מ, כי הב"ש ת"ת שייכים באמת לבינה דגוף, ולא יצאו למטה מסיום האצילות מחמת עצמם, רק מפני שהם שורשי הזו"ן, לכן אין הפגם גדול בהם, כי אין יציאתם מחמת עצמם, וע"כ נבדלו מהנהי"מ, ונעשו לעולם בפני עצמו, והוא הנקרא עולם הבריאה.

מנותק נסין

  • Full Member
  • ***
  • הודעות: 143
    • ראה פרופיל
בעניין: פתיחה לחכמת הקבלה
« Reply #136 ב- : March 17, 2023, 17:05 »
סז) וטעם הדברים" לד' החלוקות "הוא, כי מקום עולם אצילות, פירושו, המקום הראוי להתפשטות אור העליון, ומתוך עלית המלכות המסיימת למקום בינה דגוף הנק' ת"ת, נמצא מסתיים שם" בפרסא "הפרצוף, ואין האור יכול לעבור משם ולמטה, הרי שמקום האצילות" האור אצלו "נסתיים שם בחצי" כלי הקבלה, חצי כלי השפעה "ת"ת על החזה, וכבר ידעת שסיום החדש הזה שנעשה כאן, נקרא בשם פרסא" פורס המדרגה לחצי כלי השפעה, וחצי כלי קבלה "שמתחת עולם האצילות, ובאלו הספירות שהן למטה מהפרסא יש בהם ג' חלוקות. והוא מטעם, כי באמת לא היו צריכים לצאת למטה מהאצילות רק ב'" חלוקות "הספירות זו"ן" זכר ונוקבא, ז"א ומלכות "דגופא הנקרא נהי"מ," נצח=ז"א דגוף, מלכות=נוקבא "כי מאחר שהסיום נעשה בבינה דגופא, שהוא ת"ת, נמצאים רק הזו"ן שלמטה מת"ת שהם למטה מהסיום, ולא הת"ת, אמנם" למרות זאת "גם חצי ת"ת התחתון" 2/3 כלי הקבלה/חצי "יצא ג"כ למטה מסיום. והטעם הוא, כי הבינה דגוף נכללת ג"כ מע"ס כח"ב זו"ן," אות נב' למה תפארת כולל חג"ת נה"י "ומתוך שהזו"ן הללו דבינה," ה 2/3 "הם שרשים של הזו"ן דגוף הכוללים שנכללו בהבינה, הם נחשבים כמוהם," כלי קבלה "וע"כ יצאו גם הזו"ן דבינה למטה מהפרסא דאצילות ביחד עם הזו"ן הכוללים. ומטעם זה נסדקה ספירת הת"ת לרחבה במקום החזה, כי המלכות שעלתה לבינה עומדת שם, בן כלי קבלה לכלי השפעה "ומוציאה גם את הזו"ן דבינה לחוץ, שהם ב"ש הת"ת שמחזה ולמטה עד סיומו. ועכ"ז יש הפרש בין ב"ש ת"ת לבין נהי"מ, כי הב"ש ת"ת שייכים באמת לבינה דגוף, ולא יצאו למטה מסיום האצילות מחמת עצמם," אלה "רק מפני שהם שורשי הזו"ן, לכן אין הפגם גדול בהם, כי אין יציאתם מחמת עצמם, וע"כ נבדלו מהנהי"מ," שהם כלי קבלה מחמת עצמם. ו2/3 בינה הם כלי קבלה רק מצד שהם שורש לז"א נהי"ם "ונעשו לעולם בפני עצמו, והוא הנקרא עולם הבריאה

כדאי לחזור על ד' בחינות דאו"י ולהבחין איך הם מתהווים כאן ניכרת יציאת ז"א מבינה בסופה.

בצ"א יצאו כל הספירות עקודים, קשורים בכלי אחד, המלכות.
בצ"ב התחברו ב' הנוקבין, בינה ומלכות(תלכנה שתיהם יחדיו, נעמי ורות). חסרון המלכות עלה בכל הע"ס. ונעשו עשר כלים.


מנותק איל

  • Full Member
  • ***
  • הודעות: 216
    • ראה פרופיל
בעניין: פתיחה לחכמת הקבלה
« Reply #137 ב- : March 21, 2023, 20:31 »
סח) גם הזו"ן דגוף הנקרא נהי"ם נתחלקו ג"כ לב' בחינות, כי המלכות להיותה בחינת נוקבא נמצאת פגמה יותר קשה, והיא נעשית למקום עולם העשיה. והז"א שהוא נה"י, נעשה לעולם היצירה למעלה מעולם עשיה. והנה נתבאר, איך נחלק פרצוף הנקודות דס"ג, בסבת הצמצום ב', ונעשה מקום לד' עולמות: אצילות, בריאה, יצירה, עשיה, אשר הכח"ב חג"ת עד החזה שבו, נעשה מקום לעולם אצילות. וחצי ת"ת התחתון שמחזה עד סיום הת"ת, נעשה מקום לעולם הבריאה. והנה"י שבו לעולם היצירה. והמלכות שלו לעולם העשיה. ומקומם מתחיל מנקודת הטבור דא"ק, ומסתיים ממעל לנקודת עוה"ז, דהיינו עד סיום רגליו דא"ק, שהוא סוף שיעור הלבשת פרצוף נקודות דס"ג לפרצוף גלגלתא דא"ק, כנ"ל.

מנותק נסין

  • Full Member
  • ***
  • הודעות: 143
    • ראה פרופיל
בעניין: פתיחה לחכמת הקבלה
« Reply #138 ב- : March 22, 2023, 12:10 »
סח) גם הזו"ן דגוף הנקרא נהי"ם נתחלקו ג"כ לב' בחינות, כי המלכות להיותה בחינת נוקבא" רצל"ק מצד רצונו עצמו "נמצאת פגמה יותר קשה, והיא נעשית למקום עולם העשיה. והז"א" רצל"ק כדי קיומו/הכרח "שהוא נה"י, נעשה לעולם היצירה למעלה מעולם עשיה.
והנה נתבאר, איך נחלק פרצוף הנקודות דס"ג, בסבת הצמצום ב', ונעשה מקום לד' עולמות: אצילות, בריאה, יצירה, עשיה, אשר הכח"ב חג"ת עד החזה שבו, נעשה מקום"
ראוי לאור "לעולם אצילות. וחצי ת"ת התחתון שמחזה עד סיום הת"ת, נעשה מקום לעולם" רצל"ק עבור ז"א, לא לעצמו "הבריאה. והנה"י שבו לעולם" רצל"ק כדי קיומו/הכרח "היצירה. והמלכות שלו לעולם" רצל"ק מרצונו עצמו "העשיה. ומקומם מתחיל מנקודת הטבור דא"ק, ומסתיים ממעל לנקודת עוה"ז," עולם הזה "דהיינו עד סיום רגליו דא"ק, שהוא סוף שיעור הלבשת פרצוף נקודות דס"ג לפרצוף גלגלתא דא"ק, כנ"ל.

תע"ס חלק ו'   הסתכלות פנימית אות ח'
ח) ועם כל המתבאר עד הנה תבין כי עיקר כל התיקונים תלוים במ"ה וב"ן, שמקום עמידתם מטבור ולמטה דכל פרצוף, כי שם מקום הדין והחסרון שבכל פרצוף, כמו במטבור דפרצוף הראשון דא"ק, כנ"ל באות א' וב', כן בכל הפרצופין, עד סוף עשיה. וכל פרצוף תחתון לא בא אלא למלאות ולהשלים מקום חסרון זה שבהעליון, מחמת כח הדחיה והעיכוב המצוי במסך הטבור ההוא, על אור העליון, וכמ"ש לעיל, אשר כל תחתון מגלה חלק מאור הזה שנדחה מחמת המסך דטבור דעליון. באופן, שכל שמתרבה הפרצופין ונשמות, כן הולך ומתרחב הגבול הזה שמטבור ולמטה ונעשה מוכשר לקבלת אור העליון, עד שיתגלה או"מ הכולל הנק' או"מ דא"ס, ואז יהיה גמר התיקון. ולפיכך עיקר כל התיקונים תלוים רק בהפרצופים מ"ה וב"ן שמקום עמידתם הוא מטבור ולמטה. וזכור זה כי הוא ידיעה יסודית בכל הקף החכמה. 

מנותק נסין

  • Full Member
  • ***
  • הודעות: 143
    • ראה פרופיל
בעניין: פתיחה לחכמת הקבלה
« Reply #139 ב- : March 22, 2023, 12:32 »
זוהר הסולם פרשת תרומה
הזוהר באותיות מודגשות. פרוש הסולם באותיות לא מודגשות.
רסז) ולעולם נמשכת השכינה ונכנסת תוך סוד הגוף, שהוא  המשכן, שישרה  המוח  תוך  הקליפה, שהמשכן  וכלין הם  כמו  קליפה  אל  השכינה, שהיא  המוח, הכל כמו שראוי. ורוח הקודשה זה, דהיינו השכינה, נעשה בתוך הגוף שיכלול בתוכו רוח אחר עליון דק המאיר, שהוא ז"א, המתלבש תוך  השכינה. והכל  כך  מתאחד ונכלל  זה  בזה  ונכנס  זה  בתוך  זה  עד שמתאחדים  ומתלבשים  בעולם  הזה, שהיא קליפה  אחרונה  בחוץ. פירוש,  שכל  עליון מתלבש  בתחתון, והעליון  כמו  מוח  והתחתון קליפה  אליו עד  שהתחתון ביותר  מתלבש בקליפות הטמאות ממש וגם הקליפות הם זה תוך זה עליון בתחתון, עד שתחתון האחרון מן הקליפות מתלבש תוך כדור הארץ של עולם הזה. ונמצא עולם הזה קליפה אחרונה מבחוץ לכולם.


גם בעל הסולם מפרש בדימוי שהשתמש בו הזוהר.
לעניות דעתי גוף כוונתו רצל"ק, שיוכל להיות לעצמו/טומאה/קליפה, או בקדושה בהשפעה להשכינה הקדושה היא כלל נשמות ישראל.
מכך מוח כוונתו מחשבתו של האדם מקום בו יכול להיבנות המשכן
"וְעָשׂוּ לִי מִקְדָּשׁ וְשָׁכַנְתִּי בְּתוֹכָם"

רסח) קליפה החזקה  של  הטומאה  היא  בפנים  הקליפה  של עולם הזה, כמו האגוז, שהקליפה שמבחוץ אינה חזקה,  דהיינו  הקליפה  הירוקה  שעל  האגוז שהיא רכה. הקליפה שהיא מבפנים ממנה, הוא קליפה חזקה קשה כעץ, כן, כדור הארץ עצמו היא קליפה קלה, והקליפה שבתוכה היא קליפה הקשה. אף למעלה הוא כך, קליפה הקשה הוא רוח אחר השולט בגוף. לפנים ממנו יש קליפה קלה. ולפנים ממנו הוא המוח. שהוא השכינה, שה"ס הנפש. ובתוכה ז"א, שה"ס הרוח. כנ"ל.

כדאי לזכור שלמדנו ש כל פרצוף תחתון מתלבש בחיצונית פרצוף עליון כלומר העליון פנימי אליו.