הודעות חדשות

עמודים: 1 ... 7 8 [9] 10
81
העולמות העליונים / בעניין: הקדמה לפתיחה לחוכמת הקבלה
« הודעה אחרונה על ידי נסין ב- December 21, 2020, 17:40 »
יב) ואמשול לך מהויות דעולם הזה, למשל האדם המתכסה ומעלים את עצמו במיני כיסוים ולבושים שלא יראנו חברו ולא ירגישו, הכי יעלה על הדעת שהוא עצמו יש לו איזה התפעלות משהו של העלמה וכדומה מחמת ריבוי הכסוים שמתכסה, כן למשל הע"ס שאנו קוראים בשמות כתר חכמה בינה חסד גבורה ת"ת נצח הוד יסוד מלכות, הם רק עשר כסוים שא"ס מתכסה ומתעלם בהם, אשר הנשמות העתידים לקבל ממנו יהיו מחויבים לקבל באותם השיעורים והע"ס מודדים להם, ונמצאים המקבלים מתפעלים על ידי המספר הזה שבע"ס, ולא כלל אורו ית' שהוא אחד יחיד בלי שינוי, משא"כ המקבלים נחלקים לעשר מדרגות ממש לפי תכונת השמות הללו. ולא עוד אלא אפילו אלו בחינות הכיסוים שאמרנו אינם בערך האמור רק מעולם הבריאה ולמטה, כי רק שם כבר נמצאות הנשמות המקבלות מהעשר ספירות ההם, משא"כ בעולמות א"ק ואצילות עוד אין שום מציאות אפילו להנשמות כי שם הם רק בבחינת הכח. ולפיכך ענין העשר כיסוים האמורים בע"ס הם שולטים רק בג' עולמות התחתונים הנק' בריאה יצירה עשיה. אמנם גם בהעולמות בי"ע נבחנים העשר ספירות לאלקיות עד סוף עשיה, ממש כמו בא"ק ואבי"ע וכמו מטרם הצמצום, רק ההפרש הוא בהכלים של הע"ס, אשר בא"ק ואצילות אין להם עוד אפילו בחינת גילוי של שליטה, להיותם שם רק בבחי' "כח" כנ"ל, ורק בבי"ע מתחילים הכלים של הע"ס לגלות כח ההעלמה והכיסוי שבהם. אמנם באור שבע"ס אין שום שינוי של משהו מחמת הכסוים הללו כנ"ל במשל וז"ס אני הוי"ה לא שניתי וכו'.
82
העולמות העליונים / בעניין: פתיחה לחכמת הקבלה
« הודעה אחרונה על ידי איל ב- December 20, 2020, 04:12 »
לט) ונתבאר, שמכח הביטוש דאו"מ באו"פ חזר המסך דמלכות המסיימת להיות לבחינת מסך ומלכות המזדווגת, (לעיל אות לה), כי הביטוש דאור מקיף טיהר את המסך המסיים מכל העביות דגוף שהיה בו, ולא נשאר בו רק רשימות דקות מהעביות ההיא השוות לעביות דמסך דראש, ונודע שהשתוות הצורה מדביק ומיחד הרוחניים זה בזה, לפיכך אחר שהמסך דגוף השווה צורת עביותו למסך דראש, הנה תיכף נכלל בו ונעשה עמו כאלו היו מסך אחד, ואז קבל כח לזווג דהכאה כמו מסך דראש, ויצאו עליו הע"ס דקומה החדשה, כנ"ל. אמנם יחד עם זווגו זה, נתחדשו בו במסך דגוף, הרשימות דעביות דגוף שהיו בו מתחילה, ואז חזר וניכר בו שוב שינוי הצורה באיזה שיעור בינו למסך דראש הנכלל עמו, והכר של השינוי הזה מבדילהו ומוציאהו מהפה דראש דעליון. כי אחר שחזר וניכר מקורו הראשון, שהוא מפה ולמטה דעליון, הנה אז אינו יכול לעמוד עוד למעלה מפה דעליון, כי שינוי הצורה מפריד הרוחניים זה מזה, ונמצא שהוכרח לירד משם למקום שמפה ולמטה דעליון. ולפיכך, נבחן בהכרח לגוף שני כלפי העליון, כי אפילו הראש של הקומה החדשה נבחן כלפי העליון כגופו בלבד, להיותו נמשך ממסך דגוף שלו. ולפיכך שינוי הצורה הזו מבדיל אותם לב' גופים נבדלים, וכיון שהקומה החדשה היא כולה תולדה של המסך דגוף של פרצוף הקודם, ע"כ נחשב כבן אליו, וכמו ענף הנמשך ממנו.
83
העולמות העליונים / בעניין: הקדמה לפתיחה לחוכמת הקבלה
« הודעה אחרונה על ידי נסין ב- December 18, 2020, 14:39 »
"יא) ובהמתבאר לפנינו מובן היטב כי כל אלו העליות וירידות והצמצומים, והמספר, אינם נבחנים אלא בבחינת הכלים" הרצונות לתיקון/להתעלות בדבקות "של המקבלים, שהם הנשמות. אלא שיש להבחין בהם בחינת כח ובחינת פועל, בדומה לאדם הבונה בית שסוף מעשה במחשבתו תחילה, אמנם תכונת הבית שיש לו במחשבה אין לו שום דמיון להבית הצריך לצאת בפועל, כי בעוד הבית במחשבה הוא רוחניות מבחינת חומר" כמו רצל"ק לעצמו/על מנת להשפיע, בגשמי הנותן חיות ותנועה, כך גם ברצון "מחשבתי, ונחשבת לבחינת החומר" הכח המחייה "של האדם החושב, כי אז נמצא הבית רק בבחינת "כח", משא"כ בעת שמלאכת הבית מתחילה לצאת בפועל כבר מקבלת חומר אחר לגמרי דהיינו חומר של עצים ואבנים. כן יש להבחין בבחינת הנשמות כח ופועל, אשר בחינת התחלת יציאתם מכלל מאציל" א"ס,מחשבת הבריאה "לבחינת נשמות "בפועל" מתחיל" התגשמות הרצון "רק בעולם הבריאה, וענין התכללותם" הנשמות "בא"ס ב"ה מטרם הצמצום בבחינת מחשבת הבריאה, כנ"ל באות ב', הנה זה אמור רק בבחי' "הכח" " בא"ס א"ק ואצילות "בלי שום הכר ממשי" השגה "כלל וכלל. ומבחינה זו נאמר שכל הנשמות היו כלולים במלכות דא"ס המכונה נקודה האמצעית, כי נקודה זו כלולה ב"כח" מכל הכלים של הנשמות העתידים לצאת ב"פועל" מעולם הבריאה ולמטה. וענין הצמצום א' לא נעשה רק בנקודה האמצעית הזו, והיינו רק בדיוק באותו הבחינה" ד "והשיעור שהיא נחשבת לבחינת "כח" לנשמות העתידים, ולא כלום בעצמותה" א"ס, בסוד הוא ושמו אחד. "ותדע כי כל הכלים" הרצונות לקבל העתידים להתקן "של הספירות והעולמות עד לעולם הבריאה המשתלשלים ויוצאים מנקודה זו או בסבת הזווג דהכאה שלה הנק' או"ח המה ג"כ בבחינת כח לבד בלי שום מהות של הנשמות, אלא שהשינוים הללו עתידים לפעול אח"כ על הנשמות שמהותם מתחיל לצאת מעולם הבריאה ולמטה כי שם" באצילות ומעלה "עדיין לא יצאו ממהות המאציל ית'."

{[כזרע בו, ב כח, טמון כל העץ והפירות.
היוצא ל
פועל, אם באדמה/חיבור/חברה בעלת ערכים שיאפשרו פירות מתוקים לחך,
או בחברה בעלת ערכים המצמיחים בוסר שלא יבשיל למטרתו.

נברא בצלם
בכח, במחשבה, תכנון - ונמצא שגם בנבראים יש בחינת בכח ונקרא ראש, מחשבה.
ובפועל, ונקרא גוף, רצון, שלפי הרצון במחשבתו פועל לקבל על מנת להשפיע, או לעצמו כבהמות וחיית הארץ  ]}



84
העולמות העליונים / בעניין: הקדמה לפתיחה לחוכמת הקבלה
« הודעה אחרונה על ידי איל ב- December 18, 2020, 05:02 »
יא) ובהמתבאר לפנינו מובן היטב כי כל אלו העליות וירידות והצמצומים, והמספר, אינם נבחנים אלא בבחינת הכלים של המקבלים, שהם הנשמות. אלא שיש להבחין בהם בחינת כח ובחינת פועל, בדומה לאדם הבונה בית שסוף מעשה במחשבתו תחילה, אמנם תכונת הבית שיש לו במחשבה אין לו שום דמיון להבית הצריך לצאת בפועל, כי בעוד הבית במחשבה הוא רוחניות מבחינת חומר מחשבתי, ונחשבת לבחינת החומר של האדם החושב, כי אז נמצא הבית רק בבחינת "כח", משא"כ בעת שמלאכת הבית מתחילה לצאת בפועל כבר מקבלת חומר אחר לגמרי דהיינו חומר של עצים ואבנים. כן יש להבחין בבחינת הנשמות כח ופועל, אשר בחינת התחלת יציאתם מכלל מאציל לבחינת נשמות "בפועל" מתחיל רק בעולם הבריאה, וענין התכללותם בא"ס ב"ה מטרם הצמצום בבחינת מחשבת הבריאה, כנ"ל באות ב', הנה זה אמור רק בבחי' "הכח" בלי שום הכר ממשי כלל וכלל. ומבחינה זו נאמר שכל הנשמות היו כלולים במלכות דא"ס המכונה נקודה האמצעית, כי נקודה זו כלולה ב"כח" מכל הכלים של הנשמות העתידים לצאת ב"פועל" מעולם הבריאה ולמטה. וענין הצמצום א' לא נעשה רק בנקודה האמצעית הזו, והיינו רק בדיוק באותו הבחינה והשיעור שהיא נחשבת לבחינת "כח" לנשמות העתידים, ולא כלום בעצמותה. ותדע כי כל הכלים של הספירות והעולמות עד לעולם הבריאה המשתלשלים ויוצאים מנקודה זו או בסבת הזווג דהכאה שלה הנק' או"ח המה ג"כ בבחינת כח לבד בלי שום מהות של הנשמות, אלא שהשינוים הללו עתידים לפעול אח"כ על הנשמות שמהותם מתחיל לצאת מעולם הבריאה ולמטה כי שם עדיין לא יצאו ממהות המאציל ית'.
85
העולמות העליונים / בעניין: הקדמה לפתיחה לחוכמת הקבלה
« הודעה אחרונה על ידי נסין ב- December 15, 2020, 15:39 »
י) ועתה אחר שזכית להבין ולדעת כל זה, כבר מותר לך ללמוד חכמה זו בלי שום פחד של הגשמה ח"ו. כי המעיינים מתבלבלים מאד, שמצד אחד נאמר שכל הע"ס והפרצופין מתחילת ע"ס האצילות עד סוף הע"ס דעשיה הוא אלקיות ואחדות גמור. (ע"ח שער מ"ד שער השמות פרק א') ומצד הב' נאמר שכל אלו העולמות מחודשים ובאים אחר הצמצום, ואיך יתכן אפילו להרהר זה באלקיות. וכן בחינת מספרים ומעלה ומטה וכדומה מהשנוים ועליות וירידות וזווגים, ומקרא כתוב אני הויה לא שניתי וכו'.

"י) ועתה אחר שזכית להבין ולדעת כל זה, כבר מותר לך ללמוד חכמה זו בלי שום פחד של הגשמה" מלייחס צורה גשמית לבורא, שרוצה כך או אחרת "ח"ו. כי המעיינים מתבלבלים מאד, שמצד אחד נאמר שכל הע"ס והפרצופין מתחילת ע"ס האצילות עד סוף הע"ס דעשיה הוא אלקיות ואחדות גמור. (ע"ח שער מ"ד שער השמות פרק א') ומצד הב' נאמר שכל אלו העולמות מחודשים ובאים אחר הצמצום, ואיך יתכן אפילו להרהר זה" שיש בבורא חסר/צמצום "באלקיות. וכן בחינת מספרים ומעלה ומטה וכדומה מהשנוים ועליות וירידות וזווגים, ומקרא כתוב אני הויה לא שניתי וכו'."
86
העולמות העליונים / בעניין: הקדמה לפתיחה לחוכמת הקבלה
« הודעה אחרונה על ידי נסין ב- December 15, 2020, 15:20 »
"ט) ומעתה לא יקשה לך להבין דברי הזוהר הנ"ל, אשר כל העולמות העליונים והתחתונים וכל אשר בתוכם לא נבראו אלא בשביל האדם. כי כל אלו המדרגות והעולמות לא באו אלא כדי להשלים הנשמות במדת הדבקות שהיה חסר להם" חסר לנשמות "מבחינת מחשבת הבריאה," שהרגישו הנשמות הרצל"ק, ורצו לתקנו ללקבל על מנת להשפיע "כנ"ל. שמתחילה נצטמצמו ונשתלשלו" מלמעלה למטה "מדרגה אחר מדרגה ועולם" העלם "אחר עולם עד לעולם החומרי שלנו בכדי להביא את הנשמה בהגוף של עוה"ז, שהוא כולו לקבל ולא להשפיע, כמו בהמות וחית הארץ, כמ"ש עייר פרא אדם יולד, שהוא בחינת הרצון לקבל הגמור שאין בו מבחינת השפעה ולא כלום, שאז נבחן האדם להפכי גמור אליו ית', שאין התרחקות יותר מזה," עד שמרגיש עצמו רחוק ובזוי "ואח"ז בכח הנשמה" רצון להשפעה "המתלבשת בו הולך ועוסק בתורה ומצוות שאז משיג צורת ההשפעה כיוצרו לאט לאט בדרך המדרגות ממטה למעלה דרך כל אותם הבחינות שירדו בעת השתלשלותם מלמעלה למטה, שהם רק מדות ושיעורים בצורת הרצון להשפיע, שכל מדרגה עליונה פירושה שהיא יותר רחוקה מבחינת הרצון לקבל ויותר קרובה רק להשפיע, עד שזוכה להיות כולו להשפיע ולא לקבל כלום לעצמו, ואז נשלם האדם בדבקות אמיתי בו ית', כי רק בשביל זה נברא. הרי שכל העולמות ומלואם" השגת הנעלם "רק בשביל" עבודת "האדם נבראו."
87
העולמות העליונים / בעניין: פתיחה לחכמת הקבלה
« הודעה אחרונה על ידי נסין ב- December 15, 2020, 14:18 »
"לח) ותחילה יש להבין למה נחשב הע"ס דע"ב לתולדה של פרצוף הא' דא"ק," מ "אחר שיצא מהזווג דפה דראש דפרצוף הא' כמו הע"ס דגוף הפרצוף" הא' דא"ק "עצמו, וא"כ במה יצא מבחינת" שינוי הצורה בן פרצוף ע"ב ל "פרצוף הא' "עד "להיות נחשב כפרצוף שני ותולדה אליו. וצריך שתבין כאן ההפרש הגדול ממסך דראש למסך דגוף, כי יש ב' מיני מלכיות בפרצוף:
הא' הוא מלכות המזדווגת,"
בראש, פה דראש "בכח המסך המתוקן בה, עם אור העליון, כנ"ל.
הב' היא מלכות המסיימת,"
בגוף "בכח המסך המתוקן בה, את אור העליון" שלא יתפשט לכלי הקבלה "שבע"ס דגוף.
וההפרש ביניהם כרחוק מאציל מנאצל, כי המלכות דראש המזדווגת בזווג דהכאה עם אור העליון, נחשבת לבחינת מאציל"
סיבה/גורם "אל הגוף, כי המסך" בפה דראש "המתוקן בה" במלכות דראש "לא הרחיק אור העליון עם הכאתו בו, אלא אדרבא שע"י אור חוזר שהעלה, הלביש" את האור ישר "והמשיך את האור העליון בבחינת ע"ס דראש, ונמצא מתפשט ממעלה למטה" לגוף "עד שנתלבשו הע"ס דאור העליון בהכלי דאו"ח הנקרא גוף, וע"כ נבחן המסך והמלכות דראש בבחינת מאציל להע"ס דגוף, ולא ניכר עדיין שום בחינת מגביל ומדחה במסך ומלכות" דראש "הזאת. משא"כ המסך והמלכות דגוף, שפירושו, שאחר שהע"ס נתפשטו מפה דראש ממעלה למטה, אינם מתפשטים רק" בכלי ההשפעה בחינות א, ב, ג "עד המלכות שבע"ס ההם, כי אור העליון אינו יכול להתפשט תוך המלכות דגוף, מפני המסך המתוקן שם המעכבו מלהתפשט אל המלכות, וע"כ נפסק הפרצוף שם ונעשה סוף וסיום על הפרצוף." על בחינות הקבלה "הרי שכל כח הצמצום והגבול מתגלה" נגלה כחו/יוצא לפועל "רק במסך והמלכות הזאת של הגוף, ולפיכך כל הביטוש דאו"מ באו"פ הנ"ל, אינו נעשה רק במסך דגוף בלבד, כי הוא" מסך דגוף "המגביל ומרחיק את האו"מ מלהאיר בפנימיות הפרצוף, ולא במסך דראש, כי המסך של הראש הוא רק הממשיך ומלביש האורות, ואין עדיין כח הגבול מתגלה בו אף משהו."

מלכות המזדווגת - מלכות של ע"ס דראש נקראת גם פה דראש
מלכות המסיימת - בע"ס דגוף, מסיימת, עושה סוף, על התפשטות האור.
88
העולמות העליונים / בעניין: פתיחה לחכמת הקבלה
« הודעה אחרונה על ידי נסין ב- December 15, 2020, 13:46 »
לח) ותחילה יש להבין למה נחשב הע"ס דע"ב לתולדה של פרצוף הא' דא"ק, אחר שיצא מהזווג דפה דראש דפרצוף הא' כמו הע"ס דגוף הפרצוף עצמו, וא"כ במה יצא מבחינת פרצוף הא' להיות נחשב כפרצוף שני ותולדה אליו. וצריך שתבין כאן ההפרש הגדול ממסך דראש למסך דגוף, כי יש ב' מיני מלכיות בפרצוף:
הא' הוא מלכות המזדווגת, בכח המסך המתוקן בה, עם אור העליון, כנ"ל.
הב' היא מלכות המסיימת, בכח המסך המתוקן בה, את אור העליון שבע"ס דגוף.
וההפרש ביניהם כרחוק מאציל מנאצל, כי המלכות דראש המזדווגת בזווג דהכאה עם אור העליון, נחשבת לבחינת מאציל אל הגוף, כי המסך המתוקן בה לא הרחיק אור העליון עם הכאתו בו, אלא אדרבא שע"י אור חוזר שהעלה, הלביש והמשיך את האור העליון בבחינת ע"ס דראש, ונמצא מתפשט ממעלה למטה עד שנתלבשו הע"ס דאור העליון בהכלי דאו"ח הנקרא גוף, וע"כ נבחן המסך והמלכות דראש בבחינת מאציל להע"ס דגוף, ולא ניכר עדיין שום בחינת מגביל ומדחה במסך ומלכות הזאת.
משא"כ המסך והמלכות דגוף, שפירושו, שאחר שהע"ס נתפשטו מפה דראש ממעלה למטה, אינם מתפשטים רק עד המלכות שבע"ס ההם, כי אור העליון אינו יכול להתפשט תוך המלכות דגוף, מפני המסך המתוקן שם המעכבו מלהתפשט אל המלכות, וע"כ נפסק הפרצוף שם ונעשה סוף וסיום על הפרצוף. הרי שכל כח הצמצום והגבול מתגלה רק במסך והמלכות הזאת של הגוף, ולפיכך כל הביטוש דאו"מ באו"פ הנ"ל, אינו נעשה רק במסך דגוף בלבד, כי הוא המגביל ומרחיק את האו"מ מלהאיר בפנימיות הפרצוף, ולא במסך דראש, כי המסך של הראש הוא רק הממשיך ומלביש האורות, ואין עדיין כח הגבול מתגלה בו אף משהו.
89
העולמות העליונים / בעניין: פתיחה לחכמת הקבלה
« הודעה אחרונה על ידי נסין ב- December 14, 2020, 16:23 »
1 - עלה ברצונו להטיב לנבראיו, נתפשט רצונו בסדר ד בחינות דאו"י עד לבחי"ד/מלכות דא"ס, המקבלת האור בסוד הוא ושמו אחד. מלכות דא"ס היא כלל נשמות העולם באחדות בא"ס,  לפני הצמצום.
2 – הצמצום נעשה על בחי"ד שבמלכות דא"ס, וזו כבר צורה חדשה, הנקראת עולם אדם קדמון. בו ובכל הפרצופין דקדושה עד עולם העשיה מותקן(אפשר גם מתוקן)מסך הדוחה את האור שלא להתקבל בבחי"ד.    מסך זה הוא מרצונו של העליון/הסיבה היא מלכות דא"ס.
3 – במסך פועלים ב כוחות, עביות וקשיות.
4 – האור העליון שאין בו שינוי, ממשיך להתפשט ב ד בחינות דאו"י(אור ישר), דחיית המסך דראש את האור שלא להתקבל בבחי"ד, נקרא זיווג דהכאה.    האור המוחזר מקבלה נקרא או"ח(אור חוזר).
5 - האו"ח שנדחה מבחי"ד, ממסך ולמעלה, ממטה למעלה, עולה ומלביש את האו"י, ונעשה האו"ח לכלי קבלה במקום הבחי"ד.
ע"ס ספירות או"י המלובשים באו"ח נקראים ראש הפרצוף ושורשי כלים.

תע"ס חלק א, פירוש המלות, תשובה לב) ממעלה למטה - היינו מבחינה א' עד בחינה ד': כי בחינה ד' שנשארה בלי אור נבחנת למטה מכל המדרגות, וכל שהרצון לקבל שלו קלוש יותר נבחן ליותר עליון עד שבחינה א' נבחנת שהיא למעלה מכולם.
תשובה לד) מעלה מטה - החשוב ביותר נבחן לבחינת "מעלה", והגרוע לבחינת "מטה".


מטה פרושו עבה יותר, מעלה פרושו זך יותר - כלומר ממטה למעלה, מהעביות לפחות עביות עד לזכות כעליון, וההפך.
6 – האו"ח בו מלובש האו"י, מתפשט כמתוכנן בראש, ממעלה למטה,(ממסך דראש ולמטה) מפה דראש(מלכות דראש)ולמטה, בכך מתרחבת המלכות(מינה ובה)נקרא או"פ(אור פנימי)עד למסך דגוף(טבור), ע"ס ספירות או"י המלובשים באו"ח אלו נקראים גוף הפרצוף.
7 – האור שנדחה מקבלה נקרא אור מקיף, רצונו להתפשט לבחי"ד מנוגד לרצון הפרצוף שלא לקבל אור בכלי הקבלה למטה ממסך דגוף, לכן נבחן שבוטש מכה במסך דגוף, ונקרא ביטוש פנימי ומקיף.
8 – הביטוש מזכך את המסך דגוף בהדרגה עד שמשווה צורתו למסך דראש, כלומר איבד עביות דבחי"ד ונותרה במסך עביות דבחי"ג עלייה נעשה שוב זיווג דהכאה ויוצא פרצוף ב' דא"ק וכו'


זו השתלשלות שלמדנו עד כאן. אך יש חשיבות גדולה לחזור על הפרטים הסברים במילותיו של בעל הסולם, ולהבחין בנו השגת שיווי צורה למחשבתו של בעל הסולם, מחשבת הבריאה.
90
העולמות העליונים / בעניין: הקדמה לפתיחה לחוכמת הקבלה
« הודעה אחרונה על ידי איל ב- December 14, 2020, 04:45 »
ט) ומעתה לא יקשה לך להבין דברי הזוהר הנ"ל, אשר כל העולמות העליונים והתחתונים וכל אשר בתוכם לא נבראו אלא בשביל האדם. כי כל אלו המדרגות והעולמות לא באו אלא כדי להשלים הנשמות במדת הדבקות שהיה חסר להם מבחינת מחשבת הבריאה, כנ"ל. שמתחילה נצטמצמו ונשתלשלו מדרגה אחר מדרגה ועולם אחר עולם עד לעולם החומרי שלנו בכדי להביא את הנשמה בהגוף של עוה"ז, שהוא כולו לקבל ולא להשפיע, כמו בהמות וחית הארץ, כמ"ש עייר פרא אדם יולד, שהוא בחינת הרצון לקבל הגמור שאין בו מבחינת השפעה ולא כלום, שאז נבחן האדם להפכי גמור אליו ית', שאין התרחקות יותר מזה, ואח"ז בכח הנשמה המתלבשת בו הולך ועוסק בתורה ומצוות שאז משיג צורת ההשפעה כיוצרו לאט לאט בדרך המדרגות ממטה למעלה דרך כל אותם הבחינות שירדו בעת השתלשלותם מלמעלה למטה, שהם רק מדות ושיעורים בצורת הרצון להשפיע, שכל מדרגה עליונה פירושה שהיא יותר רחוקה מבחינת הרצון לקבל ויותר קרובה רק להשפיע, עד שזוכה להיות כולו להשפיע ולא לקבל כלום לעצמו, ואז נשלם האדם בדבקות אמיתי בו ית', כי רק בשביל זה נברא. הרי שכל העולמות ומלואם רק בשביל האדם נבראו.

עמודים: 1 ... 7 8 [9] 10