הודעות חדשות

עמודים: 1 ... 6 7 [8] 9 10
71
העולמות העליונים / בעניין: רשימות
« הודעה אחרונה על ידי איל ב- December 31, 2020, 01:09 »
קראתי תודה נסין  thb-drink
72
העולמות העליונים / בעניין: רשימות
« הודעה אחרונה על ידי נסין ב- December 30, 2020, 17:40 »
לוח התשובות חלק ד    תלמוד עשר הספירות     פירוש המלות

סד) רושם חותם 
על ידי התלבשות האור בכלי נעשו כמה הבחנות באור, מתוך יחס משותף מהאור והכלי. ואם האור מסתלק משם, מ"מ נשארות כל אותן הצורות וההבחנות, שהיו שם מטרם הסתלקות, אף משהו לא יחסר, והשארה זאת, מכונה בשם "רושם חותם". כי כן טבע החותם, אם מניחים אותו על השעוה, הוא משאיר שמה כל צורתו לפרטיו ואותיותיו בלי חוסר משהו.


סה) רשימה
עי' רושם חותם אות ס"ד. ודע שרשימה זו שהאורות משאירים מעצמם אחר הסתלקותם, היא הגרעין והשורש ללידת פרצוף שני הימנו. כי כן כל עלול יוצא ונולד ע"י עילתו, ועד"ז נמשכות כל ההארות שבעולמות, לתחתונים. והן עצמן עוברות מהעילה אל העלול הנולד הימנן, כדוגמת הניצוץ נשמה העובר מהאב אל הבן, ונשאר קבוע בנשמת הבן ואינו זז ממנו לעולם. כמו שנתבאר, באו"פ ח"ד פ"ב אות ג' ועש"ה, והבן זה וזכרהו. כי הוא המפתח, להבין בו הגורם המחייב את המסובב, להשתלשל מן הסבה שלו, בכל ההשתלשלות של יציאת הפרצופין והעולמות זה מזה, מראש עד סוף.

73
העולמות העליונים / בעניין: פתיחה לחכמת הקבלה
« הודעה אחרונה על ידי נסין ב- December 30, 2020, 17:34 »
"לט) ונתבאר, שמכח הביטוש דאו"מ באו"פ חזר" הזדכך מעביות דגוף "המסך דמלכות המסיימת" והשווה צורתו "להיות לבחינת מסך ומלכות המזדווגת, (לעיל אות לה), כי הביטוש דאור מקיף טיהר" זיכך "את המסך המסיים מכל העביות דגוף שהיה בו, ולא נשאר בו רק רשימות" נפרש בשלב זה, רשימות-זיכרון מהעביות שהיתה בו "דקות מהעביות ההיא" שלפני ההזדככות "השוות לעביות דמסך דראש," עביות בכח/לא בפועל "ונודע שהשתוות הצורה מדביק ומיחד הרוחניים זה בזה, לפיכך אחר שהמסך דגוף השווה צורת עביותו למסך דראש, הנה תיכף נכלל בו ונעשה עמו כאלו היו מסך אחד, ואז קבל כח" לקבל או"פ בגוף "לזווג דהכאה כמו מסך דראש, ויצאו עליו הע"ס דקומה החדשה," בעביות פחותה מזו שאיבד בהזדככות "כנ"ל. אמנם יחד עם זווגו זה, נתחדשו" נתעוררו הרשימות "בו במסך דגוף, הרשימות דעביות דגוף שהיו בו מתחילה, ואז חזר וניכר בו" שהרשימות מקורם מגוף "שוב שינוי הצורה באיזה שיעור בינו למסך דראש הנכלל עמו, והכר של השינוי הזה מבדילהו ומוציאהו מהפה דראש דעליון. כי אחר שחזר וניכר מקורו הראשון, שהוא מפה ולמטה" גוף "דעליון, הנה אז אינו יכול לעמוד עוד למעלה מפה דעליון, כי שינוי הצורה מפריד הרוחניים זה מזה, ונמצא שהוכרח לירד משם" למקורו בגוף "למקום שמפה ולמטה דעליון. ולפיכך, נבחן בהכרח לגוף שני" שיצא בזיווג על בחי"ג "כלפי העליון, כי אפילו הראש של הקומה החדשה נבחן כלפי" מלביש מפה ולמטה של "העליון כגופו בלבד, להיותו נמשך ממסך דגוף שלו. ולפיכך שינוי הצורה הזו מבדיל אותם לב' גופים נבדלים, וכיון שהקומה החדשה היא כולה תולדה של המסך דגוף של פרצוף הקודם, ע"כ נחשב כבן אליו, וכמו ענף הנמשך ממנו."

זיווג דהכאה במסך דראש/פה דראש/מלכות דראש.
מעלה או"ח המלביש לאו"י/האור העליון - ע"ס דראש.
התפשטות ע"ס/או"פ ממסך דראש ולמטה עד למסך דגוף.
ביטוש או"מ באו"פ במסך דגוף, מסלק(הסתלקות)האו”פ, כי משווה צורת המסך דגוף בהדרגה למסך דראש/מזכך המסך דגוף מעביותו.
נבחן שהמסך דגוף עלה לראש בו נעשה זיווג תמידי, ויצאו על מסך זה שעלה מגוף, ע"ס בראש וגוף, פרצוף זה מלביש על גוף הפרצוף העליון, ונחשב לבן אליו.

74
העולמות העליונים / רשימות
« הודעה אחרונה על ידי נסין ב- December 30, 2020, 17:31 »
הרב"ש - רשומות
הרגשת הזמנים באדם

כשאדם נהנה מאיזה דבר זה נמשך מבחינת אור פנימי, שהאור מאיר בכלי. כשהאדם נהנה מהעבר, האדם נהנה מהרשימות שנשאר מהאור פנימי. וכשהאדם נהנה ממה שמאיר לו, שהוא עומד לקבל בעתיד, זה נמשך מאור מקיף.

נמצא שאלו ג' דברים, מדברים מהרגשת הנאה באדם בהווה, באלו ג' כלים, הנקראים עבר, הווה ועתיד. ואין העבר יכול להיות רק שהאור הפנימי קודם, שנקרא הווה. ואחר כך יש עבר, ואחר כך באים להנות מהעתיד.

נמצא אור המאיר בהווה נמשך מאור פנימי, ואור מעבר הוא נקרא על רשימות שנשאר מהעבר. והאור העתיד, נקרא מקיף ונקרא אור הבטחון, כלומר כמה שמאיר לו הבטחון שיש, בשיעור זה הוא יכול להנות. ואור מקיף נקרא אור של גמר התיקון.


אדם מקבל הנאה מג' כלים

האדם מקבל הנאה מג' כלים הנקראים עתיד, הווה ועבר.
הנאה הכי גדולה היא מהעתיד. לדוגמא, כשהאדם חושב שיזמינו אותו לאיזו חתונה או סעודה חשובה, שהגם שבעירו ישנם אנשים רבים, אבל לסעודה זו הזמינו רק כמה אנשים חשובים, והוא אחד מהם.

א. והסעודה והחתונה יהיה בעוד זמן מסויים, אבל הוא כבר נהנה מהעתיד. על דרך שאמרו "הרהורי עבירה קשים מעבירה" (יומא כ"ט ע"א), היות שיש לו זמן רב להנות מהעתיד.

ב. ההוה, כשהוא נמצא בסעודה ומסתכל שרק אנשים חשובים נמצאים, אזי הוא נהנה.

ג. לאחר כמה זמן, כשהוא זוכר איך שכיבדוהו בסעודה, הוא גם כן מתמלא הנאה.

האדם צריך לצייר לעצמו, שתהיה לו אסיפת חברים, וצריך לעשות מעשים ומחשבות איך להחשיב את המסיבה.
ובשיעור שעושה הכנות להחשיב את המסיבה, הוא יכול אחר כך להנות בהווה, היינו בעת המסיבה. ובשיעור שהוא נהנה מההווה, הוא יכול אחר כך להנות מהעבר. שכל זמן שהוא זוכר את ההנאה, שהיתה לו במסיבה, הוא מרגיש הנאה עכשיו.
נמצא, שאחד תלוי בהשני, שהעתיד תלוי בחשיבות המקיף, שמקיף נקרא שעתיד לבוא, ובהווה, נקרא בחינת פנימי. והעבר נקרא רשימות, כלומר לפי שיעור התענוג שהיה לו, בשיעור זה נשאר לו רשימות. וזה נקרא שנשאר רשימות להחיות הכלים, כלומר לפי הרשימות שנשאר בו מהתענוג, הרשימות האלו מחיות את האדם.


75
העולמות העליונים / בעניין: הקדמה לפתיחה לחוכמת הקבלה
« הודעה אחרונה על ידי נסין ב- December 28, 2020, 19:25 »
"טו) ובדרך כלל, יש להבחין בהספירות ובפרצופין, בכל מקום שהם, את ג' בחינות הללו:
עצמותו ית', כלים ואורות.
 
אשר בעצמותו ית' לית מחשבה תפיסא בו כלל,
ובכלים יש תמיד ב' הבחנות הפכים זה לזה, שהם העלמה וגילוי, כי ענין הכלי מתחילתו הוא מעלים,"
הכלי בשינו צורה הופכי "על עצמותו ית', באופן שאלו העשרה כלים" ד' הבחינות ושורשן "שבע"ס הם עשר מדרגות של העלמות. אמנם אחר שהנשמות מקבלים להכלים הללו בכל התנאים"  באו"ח  "שבהם הנה אז נעשים אלו ההעלמות לבחי' של גילויים להשגות" אורות "הנשמות. הרי שהכלים כוללים ב' הבחנות הפכיות זו לזו שהם אחת, כי מדת הגילוי שבכלי הוא ממש כפי מדת ההעלמה שבהכלי וכל שהכלי יותר עב, דהיינו שהוא יותר מעלים" שהרצל"ק שבו מפריד יותר "על עצמותו ית' הוא מגלה קומה יותר גדולה" באו"ח "הרי שב' הפכים הללו הם" מטרתם "אחת.
וענין האורות שבהספירות פירושן, אותו שיעור קומה"
אור "הראוי" לפי המדרגה "להתגלות להשגת הנשמות.
כי מתוך שהכל נמשך מעצמותו ית' ועם זה אין השגה בו רק"
באורות לפי "בתכונתם של הכלים כנ"ל, ע"כ יש בהכרח עשרה אורות בעשרה כלים הללו, דהיינו עשר מדרגות של גילוים אל המקבלים בתכונת אותם הכלים. באופן שאין להבדיל בין אורו ית' לעצמותו ית' רק בזה, אשר בעצמותו ית' לית השגה תפיסא ביה כלל זולת המגיע אלינו ממנו ית' דרך התלבשותו בהכלים של הע"ס, ומבחינה זו כל הבא בהשגה" /הבנות בפנימיות התורה "אנו מכנים בשם אורות."
76
העולמות העליונים / בעניין: הקדמה לפתיחה לחוכמת הקבלה
« הודעה אחרונה על ידי איל ב- December 27, 2020, 08:16 »
טו) ובדרך כלל, יש להבחין בהספירות ובפרצופין, בכל מקום שהם, את ג' בחינות הללו: עצמותו ית', כלים ואורות. אשר בעצמותו ית' לית מחשבה תפיסא בו כלל, ובכלים יש תמיד ב' הבחנות הפכים זה לזה, שהם העלמה וגילוי, כי ענין הכלי מתחילתו הוא מעלים על עצמותו ית', באופן שאלו העשרה כלים שבע"ס הם עשר מדרגות של העלמות. אמנם אחר שהנשמות מקבלים להכלים הללו בכל התנאים שבהם הנה אז נעשים אלו ההעלמות לבחי' של גילויים להשגות הנשמות. הרי שהכלים כוללים ב' הבחנות הפכיות זו לזו שהם אחת, כי מדת הגילוי שבכלי הוא ממש כפי מדת ההעלמה שבהכלי וכל שהכלי יותר עב, דהיינו שהוא יותר מעלים על עצמותו ית' הוא מגלה קומה יותר גדולה הרי שב' הפכים הללו הם אחת. וענין האורות שבהספירות פירושן, אותו שיעור קומה הראוי להתגלות להשגת הנשמות. כי מתוך שהכל נמשך מעצמותו ית' ועם זה אין השגה בו רק בתכונתם של הכלים כנ"ל, ע"כ יש בהכרח עשרה אורות בעשרה כלים הללו, דהיינו עשר מדרגות של גילוים אל המקבלים בתכונת אותם הכלים. באופן שאין להבדיל בין אורו ית' לעצמותו ית' רק בזה, אשר בעצמותו ית' לית השגה תפיסא ביה כלל זולת המגיע אלינו ממנו ית' דרך התלבשותו בהכלים של הע"ס, ומבחינה זו כל הבא בהשגה אנו מכנים בשם אורות.
77
העולמות העליונים / בעניין: הקדמה לפתיחה לחוכמת הקבלה
« הודעה אחרונה על ידי נסין ב- December 25, 2020, 14:32 »
יד) הרי נתבאר היטב, שענין העולמות ובחינת החידוש והשינוים ומספר מדרגות וכדומה, כל זה לא נאמר אלא בבחינת הכלים המשפיעים להנשמות ומעלימים ומודדים להם שיכלו לקבל מאור א"ס ב"ה שבהם בדרך המדרגה, והם אינם עושים שום התפעלות של משהו באור א"ס ב"ה עצמו, כי אין כיסוים פועלים על המתכסה רק על השני הרוצה להרגיש אותו ולקבל ממנו כנ"ל במשל.

"יד) הרי נתבאר היטב, שענין העולמות ובחינת החידוש והשינוים ומספר מדרגות וכדומה, כל זה לא נאמר אלא בבחינת הכלים המשפיעים להנשמות ומעלימים ומודדים" באו"ח "להם שיכלו לקבל מאור א"ס ב"ה שבהם בדרך המדרגה" השתלשלות בד' בחינות, "והם אינם עושים שום התפעלות של משהו באור א"ס ב"ה עצמו, כי אין כיסוים פועלים על המתכסה רק על השני הרוצה להרגיש אותו ולקבל ממנו כנ"ל במשל."
78
העולמות העליונים / בעניין: הקדמה לפתיחה לחוכמת הקבלה
« הודעה אחרונה על ידי נסין ב- December 25, 2020, 14:13 »
"יג) ואין לשאול, כיון שבא"ק ואצילות אין עוד שם שום גילוי למהות הנשמות המקבלים, א"כ מה משמשים הכלים ההם" עביות שורש בא"ק, ובחי"א באצילות "הנק' ע"ס" שכל עביות כלולה מד' הבחינות/ע"ס "ולמי המה מעלימים ומכסים בשיעוריהם הללו. ויש בזה ב' תשובות:
הא', שכן דרך ההשתלשלות"
שמחויב להשתלשל לפי סדר ד' הבחינות "כמו שתמצא בפנים הספר." בפתיחה לחכמת הקבלה.
"והב' הוא כי גם הנשמות עתידים לקבל מהע"ס ההם שבא"ק ואצילות, דהיינו בדרך עליות הג' העולמות בי"ע אליהם, כמ"ש להלן באות קסג," בפתיחה "ולפיכך יש להבחין גם בא"ק ואצילות אלו השינוים" ד בחינות עביות "שבע"ס, כפי מה שהם עתידים להאיר" להיות מושגים ע"י "להנשמות בשעה שהם יעלו" יזדככו "שמה עם העולמות בי"ע, כי אז יקבלו לפי המדרגה" שהזדככו/עלו למדרגה "שבע"ס ההם."
79
העולמות העליונים / בעניין: הקדמה לפתיחה לחוכמת הקבלה
« הודעה אחרונה על ידי איל ב- December 25, 2020, 05:51 »
יב. אכן האור נשאר אותו אור פשוט כל הזמן.


יג) ואין לשאול, כיון שבא"ק ואצילות אין עוד שם שום גילוי למהות הנשמות המקבלים, א"כ מה משמשים הכלים ההם הנק' ע"ס ולמי המה מעלימים ומכסים בשיעוריהם הללו. ויש בזה ב' תשובות:

הא', שכן דרך ההשתלשלות כמו שתמצא בפנים הספר.

והב' הוא כי גם הנשמות עתידים לקבל מהע"ס ההם שבא"ק ואצילות, דהיינו בדרך עליות הג' העולמות בי"ע אליהם, כמ"ש להלן באות קסג, ולפיכך יש להבחין גם בא"ק ואצילות אלו השינוים שבע"ס, כפי מה שהם עתידים להאיר להנשמות בשעה שהם יעלו שמה עם העולמות בי"ע, כי אז יקבלו לפי המדרגה שבע"ס ההם.


מה שהוא מסביר שלמרות שלא יהיה לנו השגה של א"ק ואצילות, הנשמות שבבי"ע יקבלו בעתיד התלבשות מאצילות וא"ק, לא השגה שלהם אלא התלבשות שלהם?


80
העולמות העליונים / בעניין: הקדמה לפתיחה לחוכמת הקבלה
« הודעה אחרונה על ידי נסין ב- December 21, 2020, 17:57 »
"יב) ואמשול לך מהויות דעולם הזה, למשל האדם המתכסה ומעלים את עצמו במיני כיסוים ולבושים שלא יראנו חברו ולא ירגישו, הכי יעלה על הדעת שהוא עצמו יש לו איזה התפעלות משהו של העלמה וכדומה מחמת ריבוי הכסוים שמתכסה, כן למשל הע"ס שאנו קוראים בשמות כתר חכמה בינה חסד גבורה ת"ת נצח הוד יסוד מלכות, הם רק עשר כסוים שא"ס מתכסה" מכוסה מהכלים "ומתעלם" ונעלם כרצון הנשמות "בהם," בע"ס, כמפורט ב ד' בחינות דאו"י "אשר הנשמות העתידים לקבל ממנו" מא"ס "יהיו מחויבים לקבל באותם השיעורים והע"ס מודדים להם," לפי מדרגתם ב ד' בחינות דאו"י "ונמצאים המקבלים מתפעלים" יוצאים לפועל אות יא "על ידי" מדרגתם ב "המספר הזה שבע"ס, ולא כלל" מצד "אורו ית'" שאינו מתחלק "שהוא אחד יחיד בלי שינוי, משא"כ המקבלים" הנשמות "נחלקים לעשר מדרגות ממש לפי תכונת השמות" ע"ס "הללו. ולא עוד אלא אפילו אלו בחינות הכיסוים שאמרנו אינם בערך האמור" כי יוצאים לפועל "רק מעולם הבריאה ולמטה, כי רק שם כבר נמצאות הנשמות המקבלות" בפועל, לא בכח "מהעשר ספירות ההם, משא"כ בעולמות א"ק ואצילות עוד אין שום מציאות אפילו להנשמות כי שם הם רק בבחינת הכח. ולפיכך ענין העשר כיסוים האמורים בע"ס הם שולטים רק בג' עולמות התחתונים הנק' בריאה יצירה עשיה. אמנם גם בהעולמות בי"ע נבחנים" האור ש ב "העשר ספירות לאלקיות עד סוף עשיה, ממש כמו בא"ק ואבי"ע וכמו מטרם הצמצום, רק ההפרש הוא בהכלים של הע"ס, אשר בא"ק ואצילות אין להם עוד אפילו בחינת גילוי של שליטה, להיותם שם רק בבחי' "כח" כנ"ל, ורק בבי"ע מתחילים הכלים של הע"ס לגלות כח ההעלמה והכיסוי שבהם. אמנם באור שבע"ס אין שום שינוי של משהו מחמת הכסוים הללו כנ"ל במשל וז"ס אני הוי"ה לא שניתי וכו'."

הכלים בעצמם, עושים את כל השינויים. באור אין שינוי.
עמודים: 1 ... 6 7 [8] 9 10