הודעות חדשות

עמודים: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10
61
העולמות העליונים / בעניין: פתיחה לחכמת הקבלה
« הודעה אחרונה על ידי איל ב- January 08, 2021, 11:22 »
תודה רבה נסין על הסיכמומים, אין כמו לימוד מחבר תלמיד חכם.

מג) וההשארה של הרשימו דהתלבשות מהבחינה אחרונה, שנשארה בכל מסך, גרם ליציאת ב' קומות זכר ונקבה, בראשים דכל הפרצופים, החל מע"ב דא"ק וכן בס"ג דא"ק וכן במ"ה וב"ן דא"ק ובכל פרצופי אצילות. כי בפרצוף ע"ב דא"ק, שאין שם במסך אלא רשימו דעביות דבחי"ג, המוציא ע"ס בקומת חכמה, הנה הרשימו דהתלבשות מבחי"ד הנשארת שם במסך, שאינה ראויה כלל לזווג עם אור העליון, משום זכותה כנ"ל, הנה היא נכללת עם העביות דבחי"ג ונעשת לרשימו אחת, ואז קנתה הרשימו דהתלבשות כח להזדווגות עם אור העליון, וע"כ יצא עליה זווג דהכאה עם אור העליון, המוציא ע"ס בקירוב לקומת כתר, והוא מטעם היות בה בחי' התלבשות דבחי"ד. והתכללות זה נקרא התכללות הנקבה בזכר, כי הרשימו דעביות מבחי"ג נק' נקבה, להיותה הנושא לבחי' העביות, והרשימו דהתלבשות דבחי"ד נק' זכר, משום שבא מקומה גבוה ממנה, ומשום שהוא זך מעביות. ולפיכך הגם שהרשימו דזכר בלבד אינו מספיק לזווג דהכאה, אמנם ע"י התכללות הנקבה בו, נעשה גם הוא ראוי לזווג דהכאה.
62
העולמות העליונים / בעניין: פתיחה לחכמת הקבלה
« הודעה אחרונה על ידי נסין ב- January 08, 2021, 01:52 »
"מב) ונתבאר היטב הטעם של ירידות הקומות" מיחידה/כתר שיצא בזיווג על בחי"ד "זו למטה מזו עד" נפש בזיווג על בחינת שורש "בעת השתלשלות הפרצופין זה מזה, שהוא משום שהביטוש דאו"מ באו"פ הנוהג בכל פרצוף מאביד תמיד שם את הבחינה אחרונה דרשימו דעביות אשר שם" במסך דטבור שעלה/נזדכך." ויש לדעת אמנם שבאלו הרשימות הנשארות במסך לאחר הזדככותו יש בהם ב' בחינות: הא' נק' רשימו דעביות," רשימו מכח ההתגברות על העביות  "והב' נקרא רשימו דהתלבשות"  רשימו מהאו"פ שהסתלק תוצאת איבוד כח ההתגברות. "למשל, אחר שנזדכך המסך דגוף דפרצוף הא' דא"ק, אמרנו שהבחינה האחרונה דרשימות דעביות, שהיא הרשימו דבחי"ד, נאבדה ממנו," שהבין שאינו יכול לקבל בעל מנת להשפיע על בחי"ד, תוצאת הביטוש "ולא נשאר במסך אלא הרשימו דעביות דבחי"ג," ג שב ד "אמנם הרשימו דבחי"ד כוללת ב' בחינות כנ"ל: דהתלבשות ודעביות, ולא נאבד מהמסך בסבת ההזדככות ההיא רק הרשימו דעביות דבחי"ד," אבד הכח להתגבר שלא לקבל בבחי"ד "אבל הרשימו דהתלבשות דבחי"ד," הזיכרון שהיה לו הכח להתגבר באו"ח ולקבל או"פ "נשארה במסך" דטבור שעלה"ההוא ולא נאבד ממנו. ופירושו של הרשימו דהתלבשות הוא בחינה זכה מאד מהרשימו" דעביות " דבחי"ד, שאין בה עביות מספיק לזווג דהכאה עם אור העליון. ורשימו זו" מהאו"פ שהיה מלובש בו "נשארה מהבחינה אחרונה שבכל פרצוף בעת הזדככותו, ומה שאמרנו שהבחינה אחרונה נאבדה מכל פרצוף בעת הזדככותו הוא רק הרשימו דעביות שבה בלבד." ונותר במסך רשימו דעביות בחי"ג ורשימו דהתלבשות דבחי"ד.

בחינה אחרונה דעביות אינה מנחת רשימו.
(איבד- שמבין שאינו יכול למשוך אור רק בעל מנת להשפיע בניגוד למחשבת הבריאה , בכך שהסכים עם האו"מ הבוטש.
כי האו"מ עניינו לקיים מחשבת הבריאה, שהנברא יקבל כל האור. והאו"פ הוא מצד הנברא, לקבל רק בעל מנת להשפיע.)

ב רשימות נשארות במסך אחר הזדככותו/עלית המסך לפה דראש(מלכות דראש)
1 - רשימה/זיכרון מכח התגברות בעביות ד שהיה במסך, לפני הביטוש.
     ועתה שאבד ככח התגברות בעביות ד נותר במסך רשימו דעביות דבחי"ג. וכו'
2 - רשימו דהתלבשות, זכרון מהאור שנמשך על עביות דבחי"ד לפני הביטוש.
     רשימו מהאור שהתפשט לגוף, ונסתלק עם הזדככות המסך ועליתו לראש.
     כי היה לו האו"פ ועכשיו שנסתלק האו"פ מרגיש חסרונו,
     הרגש חסרון האור וההשתוקקות למילוי שוב נקרא כלי. ראה אות ד   
אשר התפשטות האור והסתלקותו הוא עושה את הכלי רצוי לתפקידו
63
העולמות העליונים / בעניין: פתיחה לחכמת הקבלה
« הודעה אחרונה על ידי נסין ב- January 07, 2021, 09:30 »
מב) ונתבאר היטב הטעם של ירידות הקומות זו למטה מזו בעת השתלשלות הפרצופין זה מזה, שהוא משום שהביטוש דאו"מ באו"פ הנוהג בכל פרצוף מאביד תמיד שם את הבחינה אחרונה דרשימו דעביות אשר שם. ויש לדעת אמנם שבאלו הרשימות הנשארות במסך לאחר הזדככותו יש בהם ב' בחינות: הא' נק' רשימו דעביות, והב' נקרא רשימו דהתלבשות. למשל, אחר שנזדכך המסך דגוף דפרצוף הא' דא"ק, אמרנו שהבחינה האחרונה דרשימות דעביות, שהיא הרשימו דבחי"ד, נאבדה ממנו, ולא נשאר במסך אלא הרשימו דעביות דבחי"ג, אמנם הרשימו דבחי"ד כוללת ב' בחינות כנ"ל: דהתלבשות ודעביות, ולא נאבד מהמסך בסבת ההזדככות ההיא רק הרשימו דעביות דבחי"ד, אבל הרשימו דהתלבשות דבחי"ד, נשארה במסך ההוא ולא נאבד ממנו. ופירושו של הרשימו דהתלבשות הוא בחינה זכה מאד מהרשימו דבחי"ד, שאין בה עביות מספיק לזווג דהכאה עם אור העליון. ורשימו זו נשארה מהבחינה אחרונה שבכל פרצוף בעת הזדככותו, ומה שאמרנו שהבחינה אחרונה נאבדה מכל פרצוף בעת הזדככותו הוא רק הרשימו דעביות שבה בלבד.
64
העולמות העליונים / בעניין: פתיחה לחכמת הקבלה
« הודעה אחרונה על ידי נסין ב- January 06, 2021, 18:47 »
1- התפשטות א"ס לעשות כלים בסדר ד הבחינות
2- מלכות דא"ס מקבלת האור ללא סוף
3- מלכות דא"ס מצמצמת את עצמה בבחי"ד אשר בה, האור מסתלק מצב זה נקרא עולם הצמצום.
4- האור העליון(המתפשט ב ד הבחינות כדרכו)מכה במסך דמלכות דראש גולגלתא, עולה ממטה למעלה באו"ח ומלביש האור העליון(ראש)לפי
    יכולת הפרצוף לקבל בהשפעה(בכלי השפעה שבמלכות).
    בזיוג דהכאה זה מחשבת המלכות כמה יכולה לקבל בעל מנת להשפיע, האו"ח שהלביש האו"י נחשב לכלי קבלה חדשים, מתפשט ממעלה
    למטה  לגוף לתוך המלכות מינה ובה ונקרא או"פ.
5- האו"פ מתפשט מפה דראש(מלכות המזדוגת) עד הטבור (מלכות המסימת)
6- האור שהיה צריך להתקבל בכלי הקבלה שמטבור ולמטה נדחה מקבלה ונקרא או"מ
7- ביטוש פנימי ומקיף, מאביד במסך עביות ד, נבחן ש המסך שבטבור עולה(מזדכך)לראש. 
8- בראש נעשה זיווג דהכאה על בחי"ג. וחוזר כל התהליך ראש התפשטות לגוף טבור וכו'  הפרצוף שיוצא נקרא ע"ב דא"ק מלביש בחיצוניות פרצוף גולגלתא מראש דגולגתא עד טבור דגולגלתא.
בדרך זו ממשכים ויצאים פרצוף ס"ג על בחי"ב שבמסך. פרצוף מ"ה על בחי"א. ופרצוף ב"ן על עביות שורש שבמסך.

התיאור שבכאן הוא טכני, מטרתו לעזור לזכור את שלבי ההשתלשלות בלבד.
אך חשוב לזכור שמדובר במצבים משתנים כל שינוי צורה הוא מצב חדש בשם חדש, ואינו טכני כלל, אלה מבטא את רצון הנברא לדבקות בשיווי צורה.

ויותר חשוב לחזור וללמוד לראות את השלבים, המצבים, בלשונו של בעל הסולם.
65
העולמות העליונים / בעניין: פתיחה לחכמת הקבלה
« הודעה אחרונה על ידי איל ב- January 03, 2021, 12:02 »
מא) ועד"ז אחר שנתפשט פרצוף ע"ב לראש וגוף, ונעשה הביטוש דאו"מ על המסך דגוף דע"ב, שהוא מסך דבחי"ג, הנה הביטוש הזה מעלים ומאביד ממנו את הרשימו דעביות של הבחינה האחרונה שבמסך, שהוא בחי"ג. ונמצא בעת עלית המסך אל הפה דראש ונכלל בו בהזווג דהכאה, נעשה ההכאה רק על עביות דבחי"ב שנשארה במסך הזה, כי הבחי"ג נאבדה ממנו ואינה, וע"כ הוא מוציא רק ע"ס בקומת בינה, הנק' הוי"ה דס"ג דא"ק, או פרצוף ס"ג, ויחסר ז"א ומלכות דכלים וחיה יחידה דאורות כנ"ל. ועד"ז כשנתפשט הפרצוף ס"ג הזה לראש וגוף, ונעשה הביטוש דאו"מ במסך דגוף שלו שהוא מסך דבחי"ב, הנה הביטוש הזה מעלים ומאביד ממנו הבחינה אחרונה דעביות שבמסך שהוא בחי"ב, ולא נשארו במסך אלא הרשימות דעביות שמבחי"א ולמעלה, וע"כ בעת עלית המסך לפה דראש, ונכלל בזווג דהכאה אשר שם, נעשה ההכאה רק על מסך דבחי"א שנשאר במסך, כי הבחי"ב כבר נאבדה ממנו, וע"כ הוא מוציא רק ע"ס בקומת ת"ת, הנק' קומת ז"א, והוא חסר בינה ז"א ומלכות דכלים, ונשמה חיה יחידה דאורות, וכו' עד"ז.
66
העולמות העליונים / בעניין: פתיחה לחכמת הקבלה
« הודעה אחרונה על ידי נסין ב- January 01, 2021, 16:34 »
"מ) ויש עוד דבר נוסף בהבדל מהתחתון לעליון. והוא כי כל תחתון יוצא מבחינת שיעור קומה" בזיווג על עביות "אחרת שבה' בחינות שבמסך, כנ"ל באות כ"ב וכ"ד, וכל תחתון חסר הבחינה העליונה של האורות דעליון והבחינה התחתונה של הכלים דעליון. והטעם הוא, כי מטבע הביטוש דאו"מ במסך, להאביד” לזכך העביות כולל רשימו דעביות "מהמסך את בחינה אחרונה דעביות שלו, ולמשל, בפרצוף הא' דא"ק" גלגלתא, "שהמסך יש לו כל ה' בחינות עביות שלו, דהיינו עד לבחי"ד, הנה ע"י הביטוש דאו"מ במסך דגוף, מזכך את העביות דבחי"ד לגמרי" כולל הרשימו,"ואינו מניח ממנו אפי' רשימו של העביות ההיא, ורק הרשימות מהעביות דבחי"ג ולמעלה נשארים במסך. ולפיכך כשהמסך ההוא נכלל" בזיווג "בראש ומקבל שם זווג דהכאה על העביות שנשאר בהרשימות שלו מהגוף, נמצא הזווג יוצא רק על בחי"ג דעביות שבמסך בלבד, כי הרשימה דעביות דבחי"ד" כח התגברות לקבל או"פ בבחי"ד "נאבדה ואינה שם" בכח המסך, "וע"כ הקומה שיוצאת על המסך הזה הוא בשיעור קומת חכמה לבד, הנק' הוי"ה דע"ב דא"ק, או פרצוף ע"ב דא"ק. ונתבאר לעיל אות כ"ב, אשר קומת חכמה היוצאת על המסך דבחי"ג חסרה המלכות דכלים ובחינת אור יחידה מהאורות, שהוא אור הכתר, ע"ש. הרי שפרצוף הע"ב חסר הבחינה אחרונה דכלים" בחי"ד "דעליון והבחינה עליונה דאורות" כתר "דעליון. ומשום שינוי הצורה הרחוקה הזו, נבחן התחתון לפרצוף נבדל מהעליון."

ההבדל פרצוף תחתון מעליון - שיצא ממסך דגוף דעליון(אות לט)
הבדל נוסף מתחתון לעליון - שחסר הבחינה אחרונה דכלים דעליון והבחינה עליונה דאורות דעליון.

67
העולמות העליונים / בעניין: פתיחה לחכמת הקבלה
« הודעה אחרונה על ידי נסין ב- January 01, 2021, 16:20 »
מ)ויש עוד דבר נוסף בהבדל מהתחתון לעליון. והוא כי כל תחתון יוצא מבחינת שיעור קומה אחרת שבה' בחינות שבמסך, כנ"ל באות כ"ב וכ"ד, וכל תחתון חסר הבחינה העליונה של האורות דעליון והבחינה התחתונה של הכלים דעליון. והטעם הוא, כי מטבע הביטוש דאו"מ במסך, להאביד מהמסך את בחינה אחרונה דעביות שלו, ולמשל, בפרצוף הא' דא"ק, שהמסך יש לו כל ה' בחינות עביות שלו, דהיינו עד לבחי"ד, הנה ע"י הביטוש דאו"מ במסך דגוף, מזכך את העביות דבחי"ד לגמרי, ואינו מניח ממנו אפי' רשימו של העביות ההיא, ורק הרשימות מהעביות דבחי"ג ולמעלה נשארים במסך. ולפיכך כשהמסך ההוא נכלל בראש ומקבל שם זווג דהכאה על העביות שנשאר בהרשימות שלו מהגוף, נמצא הזווג יוצא רק על בחי"ג דעביות שבמסך בלבד, כי הרשימה דעביות דבחי"ד נאבדה ואינה שם, וע"כ הקומה שיוצאת על המסך הזה הוא בשיעור קומת חכמה לבד, הנק' הוי"ה דע"ב דא"ק, או פרצוף ע"ב דא"ק. ונתבאר לעיל אות כ"ב, אשר קומת חכמה היוצאת על המסך דבחי"ג חסרה המלכות דכלים ובחינת אור יחידה מהאורות, שהוא אור הכתר, ע"ש. הרי שפרצוף הע"ב חסר הבחינה אחרונה דכלים דעליון והבחינה עליונה דאורות דעליון. ומשום שינוי הצורה הרחוקה הזו, נבחן התחתון לפרצוף נבדל מהעליון.
68
העולמות העליונים / בעניין: רשימות
« הודעה אחרונה על ידי איל ב- December 31, 2020, 01:09 »
קראתי תודה נסין  thb-drink
69
העולמות העליונים / בעניין: רשימות
« הודעה אחרונה על ידי נסין ב- December 30, 2020, 17:40 »
לוח התשובות חלק ד    תלמוד עשר הספירות     פירוש המלות

סד) רושם חותם 
על ידי התלבשות האור בכלי נעשו כמה הבחנות באור, מתוך יחס משותף מהאור והכלי. ואם האור מסתלק משם, מ"מ נשארות כל אותן הצורות וההבחנות, שהיו שם מטרם הסתלקות, אף משהו לא יחסר, והשארה זאת, מכונה בשם "רושם חותם". כי כן טבע החותם, אם מניחים אותו על השעוה, הוא משאיר שמה כל צורתו לפרטיו ואותיותיו בלי חוסר משהו.


סה) רשימה
עי' רושם חותם אות ס"ד. ודע שרשימה זו שהאורות משאירים מעצמם אחר הסתלקותם, היא הגרעין והשורש ללידת פרצוף שני הימנו. כי כן כל עלול יוצא ונולד ע"י עילתו, ועד"ז נמשכות כל ההארות שבעולמות, לתחתונים. והן עצמן עוברות מהעילה אל העלול הנולד הימנן, כדוגמת הניצוץ נשמה העובר מהאב אל הבן, ונשאר קבוע בנשמת הבן ואינו זז ממנו לעולם. כמו שנתבאר, באו"פ ח"ד פ"ב אות ג' ועש"ה, והבן זה וזכרהו. כי הוא המפתח, להבין בו הגורם המחייב את המסובב, להשתלשל מן הסבה שלו, בכל ההשתלשלות של יציאת הפרצופין והעולמות זה מזה, מראש עד סוף.

70
העולמות העליונים / בעניין: פתיחה לחכמת הקבלה
« הודעה אחרונה על ידי נסין ב- December 30, 2020, 17:34 »
"לט) ונתבאר, שמכח הביטוש דאו"מ באו"פ חזר" הזדכך מעביות דגוף "המסך דמלכות המסיימת" והשווה צורתו "להיות לבחינת מסך ומלכות המזדווגת, (לעיל אות לה), כי הביטוש דאור מקיף טיהר" זיכך "את המסך המסיים מכל העביות דגוף שהיה בו, ולא נשאר בו רק רשימות" נפרש בשלב זה, רשימות-זיכרון מהעביות שהיתה בו "דקות מהעביות ההיא" שלפני ההזדככות "השוות לעביות דמסך דראש," עביות בכח/לא בפועל "ונודע שהשתוות הצורה מדביק ומיחד הרוחניים זה בזה, לפיכך אחר שהמסך דגוף השווה צורת עביותו למסך דראש, הנה תיכף נכלל בו ונעשה עמו כאלו היו מסך אחד, ואז קבל כח" לקבל או"פ בגוף "לזווג דהכאה כמו מסך דראש, ויצאו עליו הע"ס דקומה החדשה," בעביות פחותה מזו שאיבד בהזדככות "כנ"ל. אמנם יחד עם זווגו זה, נתחדשו" נתעוררו הרשימות "בו במסך דגוף, הרשימות דעביות דגוף שהיו בו מתחילה, ואז חזר וניכר בו" שהרשימות מקורם מגוף "שוב שינוי הצורה באיזה שיעור בינו למסך דראש הנכלל עמו, והכר של השינוי הזה מבדילהו ומוציאהו מהפה דראש דעליון. כי אחר שחזר וניכר מקורו הראשון, שהוא מפה ולמטה" גוף "דעליון, הנה אז אינו יכול לעמוד עוד למעלה מפה דעליון, כי שינוי הצורה מפריד הרוחניים זה מזה, ונמצא שהוכרח לירד משם" למקורו בגוף "למקום שמפה ולמטה דעליון. ולפיכך, נבחן בהכרח לגוף שני" שיצא בזיווג על בחי"ג "כלפי העליון, כי אפילו הראש של הקומה החדשה נבחן כלפי" מלביש מפה ולמטה של "העליון כגופו בלבד, להיותו נמשך ממסך דגוף שלו. ולפיכך שינוי הצורה הזו מבדיל אותם לב' גופים נבדלים, וכיון שהקומה החדשה היא כולה תולדה של המסך דגוף של פרצוף הקודם, ע"כ נחשב כבן אליו, וכמו ענף הנמשך ממנו."

זיווג דהכאה במסך דראש/פה דראש/מלכות דראש.
מעלה או"ח המלביש לאו"י/האור העליון - ע"ס דראש.
התפשטות ע"ס/או"פ ממסך דראש ולמטה עד למסך דגוף.
ביטוש או"מ באו"פ במסך דגוף, מסלק(הסתלקות)האו”פ, כי משווה צורת המסך דגוף בהדרגה למסך דראש/מזכך המסך דגוף מעביותו.
נבחן שהמסך דגוף עלה לראש בו נעשה זיווג תמידי, ויצאו על מסך זה שעלה מגוף, ע"ס בראש וגוף, פרצוף זה מלביש על גוף הפרצוף העליון, ונחשב לבן אליו.

עמודים: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10