אות כז
חוזר ומסביר
"אכן לא יתכן שתהיה תחית המתים, אלא קרוב לגמר התיקון, דהיינו בסופה של מציאות הב'"
באות יוד) http://torathahibur.co.il/HakvutzaHamehuberet/index.php?topic=84.msg154#msg154
הגדיר מציאות/מצב ה ב' מציאות הנשמות המציאות אותה אנו חווים עתה. בבחינת ששת אלפים שנה, זמן תיקון הרצון לקבל, וחילק מציאות זאת לזמן קילקול וזמן תיקון
באות יא) http://torathahibur.co.il/HakvutzaHamehuberet/index.php?topic=84.msg147#msg147
לזמן קילקול בו בו הרצון לקבל הולך וגודל(וירחיב עוד בהמשך לשלב שני בהגדלת הקלקול) כאן מדבר מסופו של מצב ה ב זמן התיקון שכבר
"זכינו לשלול את הרצון לקבל המופרז שלנו, וקבלנו את הרצון אך להשפיע, ואחר שזכינו לכל המדרגות הנפלאות שבנפש, המכונות נפש רוח נשמה חיה יחידה, ע"י עבודתנו בשלילת הרצון לקבל הזה"
"הרי כבר באנו לשלמות הגדולה ביותר, עד שאפשר להחיות את הגוף בחזרה, בכל הרצון לקבל המופרז שלו, ואין אנו נזוקים עוד ממנו להפרידנו מדבקותנו"הרצון לקבל שהפך הנברא לרצון לקבל על מנת להשפיע אינו גורם לפרוד על פי חוק שינוי ושיווי צורה, אלה גורם לדביקות וחיבור שמקבלים חיות(רצון לחיות)מהשפעה לזולתו וחוזרים להיות שווים בצורה אל מצב ה א' בו נשמות העולם מקבלים השפע באחדות.
"ובאמת כן הוא המנהג בכל מדה רעה פרטית" שיטה ידועה על ידי חכמי המקרא כדי לתקן מידה רעה כעס/קינאה/שנאה וכו' נדרש "להסירה לגמרי עד קצה האחרון, שלא ישאר ממנה כלום, ואח"כ אפשר לחזור ולקבלה ולהנהיגה בדרך האמצעי." דרך האמצעי. מושג חשוב לכל הרוצה לעסוק בתיקון הרצון לקבל. שכן בלי רצון לקבל אין לו חיות לכן חייב שיהיה לו רצון לקבל לקיומו אך בכך סותר את דרך התיקון ועליו ללכת בדרך אמצעי מושג יסודי עמוק עליו אמר דוד המלך "אחור וקדם צרתני" המבטא "שני הפכים בנושא אחד"