מאמר הסולם עלו זה בנגב זוהר במדבר, שלח
.נה) אמר ר׳ שמעון וכו׳: אר"ש מפרשה זו למדתי סוד החכמה, ונשמע ממנה סודות עליונים ויקרים. בוא וראה, הקב״ה משבח בתורה ואמר, לכו בדרכי, ועסקו בעבודתי, ואני אביא אתכם לעולמות טובים לעולמות עליונים. אנשים שאינם יודעים, אינם מאמינים, ואינם מסתכלים, הקב״ה אומר להם, לכו ותרגלו עולם הטוב ההוא, עולם העליון הנחמד ההוא. הם עונים, איך נוכל לרגל אותו ולדעת כל זה.
פשט במדבר, פרק יג פסוק יז וַיִּשְׁלַח אֹתָם מֹשֶׁה, לָתוּר אֶת-אֶרֶץ כְּנָעַן; וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם, עֲלוּ זֶה בַּנֶּגֶב, וַעֲלִיתֶם, אֶת-הָהָר
פשט במדבר, פרק יג פסוק יח וּרְאִיתֶם אֶת-הָאָרֶץ, מַה-הִוא; וְאֶת-הָעָם, הַיֹּשֵׁב עָלֶיהָ
הסולם
"נו) מה כתיב ,עלו וגו׳: מה כתוב שהקב״ה אומר להם ,עלו זה בנגב. היינו השתדלו בתורה, ותראו שהיא עומדת לפניכם, וממנה תדעו אותו העולם . וראיתם את הארץ מה היא וגו׳, היינו שתראו ממנה אותו העולם, שהוא ירושה ונחלה שאני מביאכם בו. ואת העם היושב עליה, הם הצדיקים שבגן עדן," אחוזים בעץ החיים "העומדים שורות שורות ביקר העליון במדרגות העליונות."
מאמר הסולם מאמר המרגלים ס-פג
פשט במדבר, פרק יג פסוק כב וַיַּעֲלוּ בַנֶּגֶב, וַיָּבֹא עַד-חֶבְרוֹן, וְשָׁם אֲחִימַן שֵׁשַׁי וְתַלְמַי, יְלִידֵי הָעֲנָק; וְחֶבְרוֹן, שֶׁבַע שָׁנִים נִבְנְתָה, לִפְנֵי, צֹעַן מִצְרָיִם
מאמר הסולם
"ס )לבתר ויבא עד וכו:'אח״כ, ויבא עד חברון. היינו שבא להתחבר עם התורה, והוא קורא ושונה בה. ושם" בתורה "אחימן ששי ותלמי.היינו, הוא רואה שם הרבה חילוקים, טמא וטהור, אסור ומותר, עונש ושכר, אלו הם דרכי התורה," שבכתב הפשט/חיצוניות התורה/סיפורי התורה, שיש להשיג בהם פנימיות התורה. "דקדוקי התורה, ילידי הענק, היינו שנולדו מצד הגבורה. פירוש, כי אחימן, הוא אותיות אחי מן, אח פירושו ראיה, מן כמו מנין. שמדייק למצוא ראיה על כל דבר. וזהו דקדוקי אורייתא ששי הוא לשון ששון, כמו שישו. והיינו שכרה תורה. ותלמי,הוא מלשון תלמי השדה, דהיינו חילוקי התורה, טמא טהור וכו'. כמו תלמים תלמים"
"סא) וחברון" הקדושה שבתורה, החיבור "שבע שנים נבנתה: אלו הם ע׳ פנים לתורה, שבעים פנים יש לה לתורה, שה״ס ז״א" זעיר אנפין "שיש לו ששה קצוות חג״ת נה״י," חסד גבורה תפארת נצח הוד יסוד "ומלכות, שהם ז״ס, " 7 ספירות, עם המלכות "ולכל צד עשרה היינו שכל אחת כלולה מע״ס," 10 ספירות "הם שבעים" כאשר תורה שבכתב בחיבור עם תורה שבעל פה. "וחברון, זו התורה, משום שמי שמשתדל בה נקרא חבר. לפני צוען מצרים," שמצדיק עצמו ע"י חיצונית התורה/מגדיל מצריי הרצל"ק "למדנו יש תורה כנגד תורה, והיינו תורה שבכתב שהוא ז״א, ותורה שבעל פה שהיא מלכות. וחברון זו, שהוא תורה שבעל פה, דהיינו מלכות, יצאה מתורה שבכתב, מז״א. כש״א אמור לחכמה אחותי את. וזו נבנתה שבע שנים, דהיינו" השגת מדרגות "ז׳ ספירות חג״ת נהי״מ," דקדושה "שמשום זה נקרא בת שבע. לפני צוען מצרים" מלכות המצומצמת הרצל"ק לעצמו שניתן לקליפות ",כמש״א, ותרב חכמת שלמה, שהיא מלכות" תורה שבעל פה, "מחכמת כל בני קדם ומכל חכמת מצרים." מכל חכמות הרצל"ק. ראה הקדמה לספר הזוהר אות כא (https://torathahibur.co.il/HakvutzaHamehuberet/index.php?topic=84.msg173#msg173)
"פירוש. שמביא ראיה שהמלכות יצאה מז״א" תורה שבעל פה יצאה מתורה שבכתב "מהכתוב אמור לחכמה אחותי את. כי חכמה זו, היא מלכות, שנקראת חכמה תתאה," תחתונה "ולפי שנשמות ישראל " השכינה הקדושה,כלל נשמות ישראל באחדות/בחיבור "יצאו מז״א," דאצילות. וגם המלכות דאצילות "יצאה מז"א ע״כ אוה״כ, שתאמר לחכמה שהיא אחותך. הרי שהמלכות" דאצילות "יצאה מז״א. ומ״ש, וחברון שבע שנים" ז״ס "נבנתה לפני צוען מצרים. הפירוש הוא, כי מצרים היא הלעומת של החכמה, שהיא חכמה דקליפות." ראה עולמות דטומאה,זה לעומת זה (https://torathahibur.co.il/HakvutzaHamehuberet/index.php?topic=84.msg150#msg150) "ואוה״כ שחברון שהיא מלכות נבנתה בז״ס מז״א," קדושה "כנגד הלעומת שלה, שהיא צוען מצרים" מלכות המצומצמת הרצל"ק לעצמו שניתן לקליפות "שנתרוקנה, ואין לה בנין. כי כשקמה הקדושה נופלת הס״א."