פורום הקבוצה המחוברת
לימוד משותף מכתבי מקור => העולמות העליונים => נושא נשלח על ידי: תלמיד455 על June 21, 2020, 00:33
-
שמעתי במוש"ק פ' מסעי תש"ח ת"א
ענין מה שאמרו בעלי הזהר את דבריהם על דרך המוסר, אינו דבר הכרחי, שסודותיהם הם היו יכולים לגלות ע"י לבושים אחרים גם כן. אלא שרצו לתת על סודותיהם לבוש של מוסר, בכדי שיהיה להמעיין גלוי, שעיקר הוא לא החכמה שבהתורה אלא הנותן התורה. שעיקר התורה והמצות, אינו אלא בכדי להדבק בהנותן התורה. לכן, כיון שלבוש המוסר מזכיר את הענין הזה יותר, לכן סידרוהו בלבוש הזה. ומה שהרבה פעמים הם נותנין לבוש של חכמה, בכדי שלא יטעו ויאמרו שאין יותר ממוסר, ששם אינו מוסתר שום חכמה, אלא שהוא מוסר פשוט. לכן כתבו בשני לבושין, שבא זה ולימוד על זה.
thb-heart
-
בעלי הזהר השתמשו בעיקר בלבוש המוסר למרות שיכלו להשתמש בלבושים אחרים
וזאת כדי ללמד שהעיקר הוא לא החכמה אלא נותן החכמה הבורא.
אך הם דיברו גם על לבוש החכמה כדי שלא יובן שחכמה לא קיימת
חכמה קיימת אבל יותר חשוב בעל החכמה, הבורא וטוב ליבו, שלבוש המוסר מכוון לכך, לטוב ליבו, למה שהוא, ולא למה שהוא נותן.
לא החכמה שבתורה חשובה אלה נותן התורה ומי שהוא זה מה שחשוב
-
כן אחי! ובנוסף למה שאמרת, אז הדבקות בנותן התורה זו המטרה: "שעיקר התורה והמצות, אינו אלא בכדי להדבק בהנותן התורה"
שתהיה הצלחה לכולנו ביחד!
-
לחיים אחי הענק!!!
ולכל החברים היקרים שיצרפו אלינו לחיבור thb-drink